Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RPDP306 | ||||||||
Ders İsmi: | Manevi Danışmanlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojik danışma ile manevi danışmanlığın ilişkisini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler; maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık, yas, duygusal düzenleme, öz anlayış, affedicilik, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, özgecilik, otantiklik; manevi danışmanlıkta etik, manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler | . |
2) | Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık | . |
3) | Rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık | . |
4) | Rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık | . |
5) | Rehberlik ve psikolojik danışmada manevi danışmanlık | . |
6) | Yas | . |
7) | Duygu düzenleme | . |
8) | arasınav | . |
9) | Özşefkat affetme | . |
10) | Bilinçli farkındalık, iyi-oluş | . |
11) | Özgecilik otantiklik | . |
12) | Manevi danışmanlıkta etik | . |
13) | Manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar | . |
14) | Manevi danışmanlıkta güncel araştırmalar | . |
15) | final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Ali, Eryılmaz, Herkes İçin Mutluluğun Başucu Kitabı:Teoriden Uygulamaya - Pozitif Psikoloji - Ali Eryılmaz Pegem Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2016 Robert, Frager, Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. Mustafa Merter, Dokuz Yüz Katlı İnsan, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2013 Ali Rıza Baysan, Sufi ile Terapist, Etkileşim, İstanbul, 2013 Abdilaziz Hatip, Hikem-i Ataiyye,Nesil Tefekkür,İstnabul, 2011 Whitall Perry ve Lefort Rafael, Gürciyev ve Gizil Üstadları, İnsan Yayınları, 2011 Robert Frager, Kalp Nefes ve Ruh, Gelenek, İstanbul, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Ali, Eryılmaz, Herkes İçin Mutluluğun Başucu Kitabı:Teoriden Uygulamaya - Pozitif Psikoloji - Ali Eryılmaz Pegem Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2016 Robert, Frager, Manevi Rehberlik ve Ben Ötesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. Mustafa Merter, Dokuz Yüz Katlı İnsan, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2013 Ali Rıza Baysan, Sufi ile Terapist, Etkileşim, İstanbul, 2013 Abdilaziz Hatip, Hikem-i Ataiyye,Nesil Tefekkür,İstnabul, 2011 Whitall Perry ve Lefort Rafael, Gürciyev ve Gizil Üstadları, İnsan Yayınları, 2011 Robert Frager, Kalp Nefes ve Ruh, Gelenek, İstanbul, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | 2 |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | 2 |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Anlatım | |
Ders |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 69 |