Mobil Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMOT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Mobil Programlamaya Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Android ve iOS yazılım ortamlarıını tanımak. • Android ve iOS Uygulaması tasarlayabilmek. • Android ve iOS Uygulaması yaratabilmek. • Android ve iOS Uygulamasını dökümante edebilmek. • Android ve iOS Uygulamasını testedebilmek. |
Dersin İçeriği: | Mobil Programlamaya giriş ve genel bilgileri. Android ve iOS cihazlar için uygulama geliştirme ortamını hazırlama. İlk projeyi (Android, iOS vb.) oluşturma. Kütüphane arayüz elemanlarının özellikleri ve kullanımı. Proje arayüz tasarımı oluşturma. İkon oluşturma. Android ve iOS projelerinde nesnelerin kodla bağlantısını oluşturma. Projeyi sanal cihazda ve gerçek cihazda çalıştırma. Android ve iOS uygulamalarını markete yükleme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders Tanıtımı. • Mobil Programlamaya Giriş ve Genel Bilgiler. Mobil Programlamanın Önemi Genel Bilgiler Hybrid ve Native Uygulama | • Ders Notları |
2) | • Android ve iOS Cihazlar için Uygulama Geliştirme Ortamını Hazırlama. Android Studio’yu indirme Java Geliştirme Kiti (JDK) İndirme Android Studio’yu kurulumu JDK kurulumu xCode Kurulumu iOS uygulamaları için geliştirici hesabı oluşturma. | • Ders Notları |
3) | • İlk Projeyi Oluşturma (Android) | • Ders Notları |
4) | • Kütüphane Arayüz Elemanlarının Özellikleri ve Kullanımı (Android). | • Ders Notları |
5) | • Proje Arayüz Tasarımı Oluşturma (Android). | • Ders Notları |
6) | • İkon Oluşturma (Android). • Android projelerinde nesnelerin kodla bağlantısını oluşturma. | • Ders Notları |
7) | • Android projelerinde nesnelerin kodla bağlantısını oluşturma. | • Ders Notları |
8) | • İlk Projeyi Oluşturma (iOS) • Arasınav Soruları | • Ders Notları |
9) | • Kütüphane Arayüz Elemanlarının Özellikleri ve Kullanımı (iOS). | • Ders Notları |
10) | • Proje Arayüz Tasarımı Oluşturma (iOS). | • Ders Notları |
11) | • İkon Oluşturma (iOS). • iOS projelerinde nesnelerin kodla bağlantısını oluşturma. | • Ders Notları |
12) | • iOS projelerinde nesnelerin kodla bağlantısını oluşturma. | • Ders Notları |
13) | • Projeyi Gerçek Cihazda ve Sanal Cihazda Çalıştırma (Android, iOS). | • Ders Notları |
14) | • Android ve iOS Uygulamalarını Markete Yükleme. • Proje Sunumlarını Yapma. (Android ve iOS) • Proje Sunumlarını Tartışma. • Projeyi Teslim Etme. (Android ve iOS) | • Ders Notları |
15) | • Final Sınavı | Sınav Soruları |
Ders Notları / Kitaplar: | • A. K. Fırat, Android Studio ile Programlama, Abaküs, ISBN: 978-605-9129-62-6, 2016. • Ö. İmrağ, Swift ile iOS Programlama Temelleri, Dikeyeksen, ISBN: 978-605-4898-24-4, 2016. • B. Uslu, Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Kodlab, ISBN:978-605-5201-31-9, 2014. • T. Kızılören, Swift ve Objective-C ile iOS SDK, Kodlab, ISBN:978-605-5201-67-8, 2015. • Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | • A. K. Fırat, Android Studio ile Programlama, Abaküs, ISBN: 978-605-9129-62-6, 2016. • Ö. İmrağ, Swift ile iOS Programlama Temelleri, Dikeyeksen, ISBN: 978-605-4898-24-4, 2016. • B. Uslu, Android Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme, Kodlab, ISBN:978-605-5201-31-9, 2014. • T. Kızılören, Swift ve Objective-C ile iOS SDK, Kodlab, ISBN:978-605-5201-67-8, 2015. • Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | 5 |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | 5 |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | 5 |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | 5 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 5 |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 165 |