Mekatronik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MELK118 | ||||||||
Ders İsmi: | Analog Elektronik Devreleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP TAVUKOĞLU ŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki öğrenme çıktılarına sahip olacaklardır; • Maddelerin temel atomik yapısı ile diyot yapısını açıklar ve diyotlu devre uygulamaları yapar • Doğrultmaç devrelerinin çalışmasını öğrenir ve bu devrelerin uygulamalarını yapar • Özel tip diyotların yapısı, karakteristikleri ve işlevlerini öğrenir • Transistörlerin yapısını ve nasıl çalıştığını açıklar • Yükselteç devrelerinin özelliklerini ve çalışmasını öğrenir, bu devrelerin analizini yapar • JFET ve MOSFET’in yapısı, karakteristikleri ve parametrelerini anlar • Osilatör, multivibratör çalışmasını anlar ve 555’li osilatör uygulamaları yapar. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, analog devre elemanlarının teknik özelliklerinin tanınmasını sağlamaktır. Öğrenci bu dersten sonra analog elektronik devrelerini ve diyot, transistör, amplifikatör, osilatör ve multivibratör gibi bileşenler ile nasıl dizayn edilebildiğini anlayacaktır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme etkinliklerinden sonra laboratuvar uygulamaları ile analog elektronik devrelerini analiz etmeleri mümkün olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi | |
2) | • Atomik yapı, • Yarıiletken, iletken, yalıtkan madde özellikleri, • Yarıiletkenlerde iletkenlik, • N tipi ve P tipi yarıiletkenler, • PN bitişimi (eklemi) ve diyot | |
3) | • Yarım dalga doğrultmaç, • Tam dalga doğrultmaç, • Köprü dalga doğrultmaç • Diyot Uygulamaları, • Doğrultmaç Devrelerinin Analizi | |
4) | • Diyot karakteristikleri deneyi, • Yarım dalga doğrultmaç devreleri deneyi, • Tam dalga doğrultmaç devreleri deneyi, • Köprü tipi tam dalga doğrultmaç devreleri deneyi • Laboratuar Uygulamaları | |
5) | • Zener diyot, • Işık yayan diyot (LED), • Transistörler • Özel Tip Diyotlar, • Transistör | |
6) | • Ortak emiterli yükselteç devreleri, • Ortak beyzli yükselteç devreleri, • Ortak kollektörlü yükselteç devreleri • Transistör Uygulamaları, • Yükselteçler | |
7) | • Ortak emiterli yükselteç devreleri deneyi, • Ortak beyzli yükselteç devreleri deneyi, • Ortak kollektörlü yükselteç devreleri deneyi | |
8) | • Atomik yapı, • Yarıiletken, iletken, yalıtkan madde özellikleri, • Yarıiletkenlerde iletkenlik, • N tipi ve P tipi yarıiletkenler, • PN bitişimi (eklemi) ve diyot, • Doğrultmaç devreleri, • Zener diyot, • Işık yayan diyot (LED), • Transistör, • Yükselteç devreleri | |
9) | • JFET ve MOSFET karakteristikleri, • JFET ve MOSFET parametreleri | |
10) | • MOSFET deneyi, • Güç transistörü deneyi | |
11) | • Osilatör türleri, • Kristal osilatörler, • 555’li osilatör uygulamaları, • Multivibratörler | |
12) | • Kristal osilatörler deneyi, • Multivibratör deneyi, • 555’li osilatör uygulamaları | |
13) | • Yarıiletkenler ve diyotlar, • Doğrultmaç devreleri, • Özel tip diyotlar • Transistörler, yükselteçler | |
14) | • JFET ve MOSFET, • Osilatörler, • Multivibratörler | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Microelectronic Circuits, Sixth edition, Sedra/Smith, Oxford University Press, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Microelectronic Circuits, Sixth edition, Sedra/Smith, Oxford University Press, 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
6 |
2 |
3 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | |||||||||
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | |||||||||
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | |||||||||
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | |||||||||
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | |||||||||
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | |||||||||
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | |||||||||
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | |||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | 5 |
2) | Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | 5 |
3) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | 5 |
4) | Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | 5 |
6) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | 5 |
8) | Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | 5 |
9) | Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
11) | Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 47 |