MIKA232 Performans Yönetiminin Temelleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIKA232
Ders İsmi: Performans Yönetiminin Temelleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EKİN AKDENİZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere insan kaynakları açısından performans hakkında temel bilgiler verir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere insan kaynakları açısından performans hakkında temel bilgiler verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Performans hakkında temel bilgiler edinilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel insan kaynakları prensipleri hakkında bilgiler verir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, programla bağlantılı bilgileri bütünleştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında tanıtım yapar ve ders materyalleri hakkında bilgi verir ders notları
2) • Personel Yönetimine Giriş • İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş • Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ders notları
3) • Öğrenme Kavramına Giriş • Öğrenme Kavramını Açıklamak • Gelişim Kavramını Açıklamak • Eğitim Kavramını Açıklamak ders notları
4) • Mesleki Eğitim Hakkında Bilgi Sahibi Olmak • Teknik Eğitim Hakkında Bilgi Sahibi Olmak ders notları
5) • Mesleki Eğitim Hakkında Bilgi Sahibi Olmak • Teknik Eğitim Hakkında Bilgi Sahibi Olmak ders notları
6) • Performans Değerleme Amaçlarını Belirleme • Performans Kriterlerini Oluşturma ders notları
7) • Finansal ve Finansal Olmayan Ödüllerin Kıyaslanması • Ücret ve İş Değerleme Sistemleri Arasındaki Bağın Ortaya Konması ders notları
8) vize
9) • Öğrenme Kavramını Açıklamak • Gelişim Kavramını Açıklamak • Eğitim Kavramını Açıklamak ders notları
10) • İşgücünün Hareketliliği ile İlgili Bilgilerin Kavranması • İşgücü Arzı Hakkında Bilgi Sahibi Olmak • İşgücü Talebi Hakkında Bilgi Sahibi Olmak • İşgücünü Oluşturan Unsurları Tanımlamak • İşgücüne Katılma Oranını Açıklamak ders notları
11) • İnsan Kaynakları Tedarik ve Seçim Sürecini Anlamak • İnsan Kaynakları Tedariğinde İç Kaynakların Ele Alınması • İnsan Kaynakları Tedariğinde Dış Kaynakların Ele Alınması ders notları
12) • İş Yaşamında Kalite Kavramının Kullanımını Anlamak • İş Yaşamında Kalitenin Olumlu ve Olumsuz Sonuçlarını Kavramak ders notları
13) • Hale Etkisi • Olumlu –Olumsuz Puanlara Yönelme • Yakın Geçmişteki Olaylardan Etkilenme • Kontrast Hatası • Kişisel Önyargılar • Çalışma Yaşamı Kalitesi • Performans Değerleme Sürecinde Yapilan Hatalar ders notları
14) tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen notları
Diğer Kaynaklar: Eğitmen notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 7 21
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 18
Sunum / Seminer 14 42
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 6
Toplam İş Yükü 135