Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST113 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Programlamaya Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere programlama mantığının temellerinin öğretilmesidir. Temel düzeyde programlama eğitimi verilecektir. Programlama ile ilgili temel kavramları tanıyarak kodlama öncesi hazırlıkları yapabilme, basit kodlar yazabilme, kontrol deyimlerini kullanabilme ve alt programlarla çalışma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Eclipse Geliştirme Ortamının Kurulması; Bir Java Programının IDE Ortamında Çalıştırılması; Java Projesinin Temelleri; Java Yazım Kuralları ve Önerileri; Java Dilinde Kütüphaneler; Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri; Java'da Kontrol Yapılar(ifDeyimi;Soruİşareti Operatörü; switch / case Yapısı; while Döngüsü; do while Döngüsü; for Döngüsü; break Deyimi; continue Deyimi); Diziler; ;Çok Boyutlu Diziler; Olağan Dışı Durumların Değerlendirilmesi(try/catch/finally Yapısı); |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eclipse Geliştirme Ortamının Kurulması, Bir Java Programının IDE Ortamında Çalıştırılması | |
1) | Metotlar | |
2) | Java Projesinin Temelleri, Java Yazım Kuralları ve Önerileri | |
3) | Java Dilinde Kütüphaneler | |
4) | Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri | |
5) | Operatörler, aritmetik operatörler, karşılaştırma ve mantıksal operatörler, atama operatörleri | |
6) | İf Deyimi, Soru İşareti Operatörü | |
7) | switch / case Yapısı | |
8) | Ara sınav | |
9) | while Döngüsü, do while Döngüsü | |
10) | for Döngüsü, iç içe döngüler | |
11) | break Deyimi, continue Deyimi, goto Deyimi | |
13) | Dizi kavramı ve önemi, dizi tanımlama, diziye değer yazma, diziden değer okuma, dizi ve döngü kullanımları | |
14) | Çok Boyutlu Diziler |
Ders Notları / Kitaplar: | Java A Beginner’s Guide, Sixth Edition, Herbert Schildt,McGraw-Hill Education, 2014,New York |
Diğer Kaynaklar: | Java EE 7 Essentials Book by Arun Gupta, Oreilly & Associates Inc, ISBN10: 1449370179, 2013 JAVA: A Beginner's Guide to Learning the Basics of Java Programming, Kindle Edition, February 18, 2016, Amazon Digital Services LLC. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | |||||
2) Karmaşık bilişim problemlerini tanımlar, analiz eder ve uygun bilgi teknolojileri ile çözümler geliştirir. | |||||
3) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü kavrar, programlama dillerini etkin kullanır ve yazılım projeleri geliştirir. | |||||
4) Veri tabanı sistemlerini tasarlar, yönetir ve büyük veri analizi yapabilir. | |||||
5) Ekip çalışmasına yatkındır, proje yönetimi ve iletişim becerileri gelişmiştir. | |||||
6) Mesleki etik değerlere ve sürekli öğrenme bilincine sahiptir; güncel teknolojileri takip eder ve kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | 5 |
2) | Karmaşık bilişim problemlerini tanımlar, analiz eder ve uygun bilgi teknolojileri ile çözümler geliştirir. | 3 |
3) | Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü kavrar, programlama dillerini etkin kullanır ve yazılım projeleri geliştirir. | 1 |
4) | Veri tabanı sistemlerini tasarlar, yönetir ve büyük veri analizi yapabilir. | |
5) | Ekip çalışmasına yatkındır, proje yönetimi ve iletişim becerileri gelişmiştir. | 3 |
6) | Mesleki etik değerlere ve sürekli öğrenme bilincine sahiptir; güncel teknolojileri takip eder ve kendini geliştirir. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Laboratuvar | 5 | 1 | 5 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 617 |