Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MFKM230 | ||||||||
Ders İsmi: | Basın Fotoğrafçılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı haber fotoğrafının ve fotoğrafçılığının genel sorumlulukları ve etik kuralları üzerinde eğitim alarak yönlü olmadan ve aynı zaman da etik ve doğru haber fotoğrafını çekmeyi hedefleyeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak fotoğraf üretirken dikkat etmesi gereken unsurlar, basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçleri, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterler ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisi, kullanılacak fotoğrafların propaganda yapabilme özelliklerini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
2) | • Basın fotoğrafı ve haber ilişkisi • Basın fotoğrafçılığının kullanım alanları | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
3) | Haberin temel unsurları, haberin özellikleri, 5N1K kavramı Basın fotoğrafçılığındaki temel yaklaşımlar | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
4) | • Basın fotoğrafının kısa tarihi ve sosyal olaylardaki etkisi | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
5) | Birincil ve ikincil haber kaynakları,haber oluşturma ve haber yakalama | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
6) | Sahada uygulamalı çalışma, Haber arama, oluşturma ve haberi fotoğrafla besleme, güçlendirme | |
7) | Sahada uygulamalı çalışma, Haber arama, oluşturma ve haberi fotoğrafla besleme, güçlendirme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Basın Fotoğrafçılığı ve Türleri | Haber Fotoğrafçılığı Yazar: Özer Kanburoğlu Bölüm 9: Haber Fotoğrafının Genel Özellikleri ve Kategorileri |
10) | Belgesel Fotoğrafçılığının gelişimi, Foto-röportaj | Basın Fotoğrafçılığı Yazar: Pierre Jean Amar Bölüm 2 Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj Yazar: Özcan Yurdalan |
11) | Basın ve Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar | Haber Fotoğrafçılığı Yazar: Özer Kanburoğlu Bölüm 11: Günümüzde Haber Fotoğrafçılığında Kullanılan Ekipmanlar |
12) | Proje öncesi çalışma | |
13) | Proje öncesi çalışma | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haber Fotoğrafçılığı-Özer Kanburoğlu-Say Yayınları / Fotoğraf Dizisi-İstanbul, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Suat Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, Der Yayınlan, İstanbul, 1994 Nazif Topçuoğlu, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Proje | 4 | 1 | 4 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 |