MOD425 Buluş ve Şekillendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD425
Ders İsmi: Buluş ve Şekillendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler.
Dersin İçeriği: Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ulusal kültür değerlerini güncel moda tasarımı ile ilişkilendirebilme becerisi geliştirme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarımlarını uygulamaya yönelik teknik ekipleri ile etkin iletişim kurabilme becerisi kazandırma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrencilerin kişisel yeterliliklerini tanımlayabilme, kariyer planı yapabilme, kavramsal, yaratıcı ve endüstriyel tasarım yöntemlerini ve estetik ilkelerini uygulayabilme becerisi geliştirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Buluş ve Şekillendirme dersinin öğrenciye tanıtılması. Belirlenen temaların açıklanması ve tartışılması. ...
2) Projeyi oluşturmak için tema belirlenmesi. • Tema belirlemek için gereken yazılı ve görsel araştırmanın yapılması ...
3) • Dersin temalarının hikâye ve hikâye panolarının hazırlanması. • Eskiz defterlerinin oluşturulmaya başlanması ...
4) • Eskiz defterlerinin incelenmesi Eskiz Çalışmaları ....
5) • Seçilen temanın hikayelendirilmesi • Temaya uygun storyboard hazırlanması ...
6) • Tema ve hikaye doğrultusunda en uygun malzemelerin belirlenmesi • Tema ve hikayeye uygun olarak renk ve dokuların belirlenmesi ....
7) • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi ...
8) VİZE SINAVI ...
9) • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi ...
10) • Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması ....
11) • Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması ...
12) • Dosyalanmadan önce çalışmaların storyboardlarının hazırlanması • Tasarımların son eksiklerinin tamamlanması ....
13) • Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması ...
14) • Seçilen tasarımların dosyalanması ....
15) Dosyaları finalize etme ...
16) final ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 5
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 5
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 5
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. 5
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 64
Uygulama 16 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Proje 16 64
Toplam İş Yükü 256