Dersin Amacı: |
Pedagoji-andragoji farklılıklarının, yetişkin öğrenicilerin temel özelliklerinin, anne-baba eğitimi türlerinin, anne-baba eğitiminin tarihçesinin, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmalarının, anne-baba eğitimi düzenleme ilkelerinin, konularının, ana-baba tutumlarının, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrenicilerin temel özellikleri, anne-baba eğitimi türleri, anne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri |
Yok |
2) |
Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Eş Seçiminde Eşlerde Aranan Özellikler, Evlilik Öncesi Arkadaşlık, Nişanlılık Dönemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi |
Yok |
3) |
Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler, 2 Dağılmış Aile ve Çocuk, Anne ya da Babası Ölen Çocuk, Hastalık,Hastane ve Çocuk |
Yok |
4) |
Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk |
Yok |
5) |
Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk |
Yok |
6) |
Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar |
Yok |
7) |
Ara sınav |
Yok |
8) |
Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler. |
Yok |
9) |
Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islama vb. gibi) |
Yok |
10) |
Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması |
Yok |
11) |
Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması |
Yok |
12) |
Ülkemizde ve Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar,.Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri |
Yok |
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri |
Yok |
14) |
Final sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
|
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
|
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
|
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
|
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
|