RPDP561 Ana-Baba Eğitimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RPDP561
Ders İsmi: Ana-Baba Eğitimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN ALHAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN ALHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pedagoji-andragoji farklılıklarının, yetişkin öğrenicilerin temel özelliklerinin, anne-baba eğitimi türlerinin, anne-baba eğitiminin tarihçesinin, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmalarının, anne-baba eğitimi düzenleme ilkelerinin, konularının, ana-baba tutumlarının, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrenicilerin temel özellikleri, anne-baba eğitimi türleri, anne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) (1)Anne-Baba eğitiminin toplumsal ve bireysel yararını fark edebilir. (2)Okulöncesi eğitimde ailenin rolünü açıklayabilir. (3)Ailenin Türk toplumu için öneminin bilincinde olur. (4)Yetişkin eğitimi, yetişkin öğrenmesinin önemini açıklayabilir. (5)Aile katılımının okul öncesi yıllarındaki önemini açıklayabilir. (6)Türkiye'deki okul öncesi çocukluk dönemine yönelik anne-baba programlarının bilgisine sahip olur.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri Yok
2) Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Eş Seçiminde Eşlerde Aranan Özellikler, Evlilik Öncesi Arkadaşlık, Nişanlılık Dönemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi Yok
3) Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler, 2 Dağılmış Aile ve Çocuk, Anne ya da Babası Ölen Çocuk, Hastalık,Hastane ve Çocuk Yok
4) Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk Yok
5) Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk Yok
6) Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar Yok
7) Ara sınav Yok
8) Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler. Yok
9) Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islama vb. gibi) Yok
10) Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması Yok
11) Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması Yok
12) Ülkemizde ve Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar,.Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri Yok
13) Ülkemizde ve Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri Yok
14) Final sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108