Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve İş analizi ve Performans Değerlendirmeye Giriş |
İlgili kaynakların okunması. |
2) |
İş Analizi Yöntemlerinin Tanımları, Kullanım Alanları ve Temel Yapıları |
İlgili kaynakların okunması. |
3) |
İş Odaklı Yöntemler |
ilgili kaynakların okunması |
4) |
Çalışan Odaklı Yöntemler |
ilgili kaynakların okunması |
5) |
Karışık Yöntemler |
ilgili kaynakların okunması |
6) |
İş Analizi İçin Bilgi Toplama
|
ilgili kaynakların okunması |
7) |
İş Analizi Yapma |
ilgili kaynakların okunması |
8) |
arasınav |
. |
9) |
İş Analizinin Etkileri ve Kullanımı |
ilgili kaynakların okunması |
10) |
İş Analizi ve Performans Değerlendirme |
ilgili kaynakların okunması |
11) |
Performans Değerlendirme Yöntem ve Kaynakları
|
ilgili kaynakların okunması. |
12) |
Performans Değerlendirmesi Yapma
|
ilgili kaynakların okunması |
13) |
Performans Değerlendirmesini Kullanma |
ilgili kaynakların okunması |
14) |
Performans Değerlendirmesini Kullanma |
ilgili kaynakların okunması |
15) |
final |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Brannick, M. T., Levine, E. L. ve Morgeson, F. P. (2007). Job and work analysis:
Methods, research, and applications for human resource management (2.
baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Wigdor, A. K. ve Green, B. F. (1991). Performance assessment for the
workplace. Washington, DC: National Academies Press.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
Diğer Kaynaklar: |
Brannick, M. T., Levine, E. L. ve Morgeson, F. P. (2007). Job and work analysis:
Methods, research, and applications for human resource management (2.
baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Wigdor, A. K. ve Green, B. F. (1991). Performance assessment for the
workplace. Washington, DC: National Academies Press.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
|
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
|
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
|
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
|
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
|