Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY209 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme Cihazları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işitme kaybı varlığında kullanılacak işitme cihazları ve rehabilitasyon süreci ile ilgili genel bilgiler vererek amplifikasyon sürecine dair bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları, İşitme cihazı tanım ve tarihçesi, İşitme cihazının temel parçaları, İşitme cihazı tipleri, İşitme Cihazının Elektroakustik Özellikleri, Gerçek Kulak Ölçümleri (REM) Akustik Modifikasyonlar, Spesifik gruplarda işitme cihazı uygulaması, İşitme Cihazı Adaylığı, İşitsel İmplantlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitme ve İşitme Kaybı. | Ders notları. |
2) | İşitme Cihazlarının Tarihçesi. | Ders notları. |
3) | İşitme Cihazı Komponentleri. | Ders notları. |
4) | İşitme Cihazı Tipleri. | Ders notları. |
5) | İşitme Cihazı Tipleri. | Ders notları. |
6) | İşitme Cihazı Adaylığı Değerlendirilmesi. | Ders notları. |
7) | İşitme Cihazı Algoritmaları. | Ders notları. |
8) | Ara sınav. | Ders notları. |
9) | İşitme Cihazının Elektroakustik Özellikleri. | Ders notları. |
10) | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri. | Ders notları. |
11) | Kulak Kalıbı ve Özellikleri. | Ders notları. |
12) | İşitme Cihazı Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri | Ders notları. |
13) | Genel sınava hazırlık. | Ders notları. |
14) | Genel sınava hazırlık. | Ders notları. |
15) | Genel sınava hazırlık. | Ders notları. |
16) | Genel sınav. | Ders notları. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Dillon, H. (2008). Hearing aids. Hodder Arnold. 2. Mueller, H. G., & Jorgensen, L. E. (2019). Hearing aids for speech-language pathologists: A guide to modern rehabilitative audiology. Plural Publishing. 3. Ricketts, T. A., Bentler, R., & Mueller, H. G. (2017). Essentials of modern hearing aids: Selection, fitting, and verification. Plural Publishing. 4. Odyoloji, Prof. Dr. Ahmet ATAŞ, Dr. Eyyup KARA, Prof. Dr. Haydar Murat YENER. IUC University Press, 2024. 5. Ders hocasının paylaştığı makaleler ve ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dillon, H. (2008). Hearing aids. Hodder Arnold. 2. Mueller, H. G., & Jorgensen, L. E. (2019). Hearing aids for speech-language pathologists: A guide to modern rehabilitative audiology. Plural Publishing. 3. Ricketts, T. A., Bentler, R., & Mueller, H. G. (2017). Essentials of modern hearing aids: Selection, fitting, and verification. Plural Publishing. 4. Odyoloji, Prof. Dr. Ahmet ATAŞ, Dr. Eyyup KARA, Prof. Dr. Haydar Murat YENER. IUC University Press, 2024. 5. Ders hocasının paylaştığı makaleler ve ders notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |