Dersin Amacı: |
Ders radyo yayıncılığının temel bileşenlerini öğrencilere aktarmayı, Türkiye’de Radyo Yayıncılığı Tarihini öğretmeyi, Yurt Dışında, özellikle İngiltere de Özel Radyoların gelişimini, dünyada ve ülkemizde Radyo ve Program Formatlarının irdelenmesini, bir Radyoyu dinlerken o radyonun spesifik formatını çözümlemeyi amaçlamaktadır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler O-Radyo’da yayın yapacaklar ve alandan konuklar ağırlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Geleneksel yayıncılık, geleneksel ve sayısal yayıncılık arasındaki farklar, radyo yayıncılığı, radyo program yaratım ve yapım süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları, İşitsel Anlatım Öğeleri, Ses kayıt ve kurgu, radyo stüdyosu ve yayın ekipmanları, web üzerinden radyo yayıncılığı, yeni nesil yayıncılık programları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bakış ve Tanışma. |
None |
2) |
Radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi. |
Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
3) |
Türkiye’de radyo yayıncılığın tarihi. Türkiye’de radyoculuğun kilometre taşları. |
Radyonun Sihirli Kapısı. Meltem Ahiska – Metis Yayınları. |
4) |
Geleneksel Radyo – Dijital radyo.
Geleneksel ve sayısal yayıncılık arasındaki farklar.
|
Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
5) |
İşitsel Anlatım Öğeleri ve türleri. |
Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
6) |
Radyo yayıncılığında ses kayıt ve kurgu teknikleri. |
Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
7) |
Vize Sınavı. |
None |
8) |
Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları. |
Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık
Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları
|
9) |
Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları -2 |
Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık
Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları
|
10) |
Radyo program türleri: Radyo haberciliği, haber yazımı. |
.. |
11) |
Radyo Program Türleri: Müzik programları. |
.. |
12) |
Radyo Program Türleri: Söz ağırlıklı programlar, eğitim-kültür programları. |
.. |
13) |
Radyo yayın sitemleri ve örgüt yapısı. Geleneksel radyo stüdyosu ve ekipmanları versus dijital yayıncılık uygulama ve araçları. |
Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
14) |
Final projesi .
Tasarlanan radyo programların gerçekleştirilmesi ve yayını. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|