Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD327 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Çalışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALTUĞ SAMİ İÇİLENSU Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinemanın Doğuşu, Sinemayı Hazırlayan İcatlar; - Camera- obscura ve Fotoğraf filminin keşfi - Edison ve Kinetoskop | İlgili kitap: Cook, pp. 1-50 (Ch. 1&2) |
2) | Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi. | İzlenecek filmler: Lumieres Kardeşlerin Belgeselleri ve E. S. Porter ın Büyük Tren Soygunu İlgili kitap: Cook, pp. 1-50 (Ch. 1&2) |
3) | D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi. | İzlenecek film: Bir Ulusun Doğuşu İlgili kitap: Cook, pp. 51-86 and 169-204 |
4) | Sovyet sessiz filmleri ve montaj teorisi. | İzlenecek film: Potemkin Zırhlısı İlgili kitap: Cook, pp.113-168. |
5) | Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. | İzlenecek film: Doktor Caligari'nin Muayenehanesi İlgili kitap: Cook, pp. 87-112 and 289-326 |
6) | Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. | İzlenecek film: Arka Pencere İlgili kitap: Cook, pp. 231-284 and 406-424 |
7) | Fransız Şiirsel Gerçekçiliği ve II. Dünya Savaşı öncesi Avrupa Sineması. | İzlenecek film: Atalante İlgili kitap: Cook, pp. 431-478 |
8) | İtalyan yeni gerçekçiliği. | Movie: Ladri di biciclette Book: Cook, pp.355-367 |
9) | Fransız yeni dalga akımı. | İzlenecek film: Serseri aşıklar İlgili kitap: Cook, pp. 431-478 |
10) | İngiliz Özgür Sineması-İngiltere'de Yeni Sinema. | İzlenecek film: Saturday Night Sunday Morning İlgili kitap: Cook, pp. 481-492 |
11) | Avrupa Rönesansı - Yeni Alman Sineması. | İzlenecek film: Berlin Üzerinde Gökyüzü İlgili kitap: Cook, pp. 582-595 |
12) | Yeni Hollywood 1965- 1995 | İzlenecek film: Some Like it Hot ve Bonnie ve Clyde İlgili kitap: Cook, pp.845-871 |
13) | 3. Dünya Sineması . | İzlenecek film: Kurz ve Schmerzlos İlgili kitap: Cook, pp.795-827 |
14) | Uzak Doğu Sineması. | Kaplan ve Ejderha |
Ders Notları / Kitaplar: | Thompson, Kristin and David Bordwell. Film History an Introduction, McGraw-Hill, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | Cook, David A. A History of Narrative Film. 4th Ed. New York and London: W.W. Norton and Company, 2004. Cook, Pam. The Cinema Book, 3. Ed. London: BFI Publishing, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 45 |