Dersin Amacı: |
Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada sinema tarihine geniş bir inceleme ile dahil olacaklar. Artık klasikleşmiş önemli filmler, sinemanın doğuşundan bugüne kültürel etkileriyle birlikte tartışılacak. Özellikle gerek yabancı, gerek ülkemizde sinema sanatına hizmet etmiş önemli sanatçıların tanıtılması, film sektörünün ve film teknolojisinin gelişimi, zaman içinde oluşan değişimler ele alınacaktır.
Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Türk Sinemasının Gelişimi, Muhsin Ertuğrul Dönemi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi, Yeşilçam Sineması, Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema Tarihine Giriş, Sinemanın Doğuşu, Lumiere Kardeşler ve Sinematograf. |
None. |
1) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi / D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi |
None. |
3) |
Muhsin Ertuğrul Dönemi: Hayatı, ilkleri ve filmleri. |
None. |
4) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. |
None |
5) |
Dünya Sinemadaki Önemli Akımlar . |
None |
6) |
Savaş Döneminde Sinema: Bir propaganda aygıtı olarak sinema. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Hollywood Sineması, Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. |
None |
9) |
Öğrenci Sunumları. |
.. |
10) |
Türk ve Dünya Sinemasında Önemli romantik Aktörler /Jönler. |
None |
11) |
Sinemada Seslendirme: Türk Sinemasının Önemli Seslendirme Sanatçıları. |
None |
12) |
Türk Sinemasında Önemli Yönetmenler. |
None |
13) |
Öğrenci Sunumları. |
None |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|