Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD415 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinemada Yeni Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders hızla değişen ve yaygınlaşan teknolojilerin iletişim sistemlerinde köklü değişimleri beraberinde getirmesiyle çağımıza nasıl geleneksel mecraların yanına eklenen dijital enstrümanların televizyon ve sinema alanları başta olmak üzere iletişim sektöründe yarattığı etkileri örnek dizi ve filmler üzerinden eleştirerek analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Geleneksel medya ve yeni medyanın farklarını analizi, yeni medya ve sosyal medyanın yükselişiyle ortaya çıkan toplumsal dönüşümleri işleyen dizi ve filmler üzerinden etkileşimsellik, postmodernizm, aktif izleyici, multimedya, sanal gerçeklik (cyborg), dijitallik, smilacrum vb. kavramları tartışılarak tanımlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeni Medya Nedir ? , Geleneksel Medya Nedir? | |
2) | Fotoğraf ve hareket algısı- Sinemanın doğuşu ( Sessiz dönem) | The Great Train Robbery E.S. Porter Trip to the Moon Lumiere Brothers first movies Edison First movies |
3) | Klasik anlatı sineması ve deneysel filmler. | The Birth of a Nation Battleship Potemkin |
4) | Hollywood Film Endustrisinin Kuruluşu- Linear kurgu ve blockbuster filmler. | İzlenecek video: https://www.youtube.com/watch?v=vS6Vuy5dV1Q&list=PLAAeSTcB-Y1mObpE4LGUNZaI-Q6GYuUuw https://www.youtube.com/watch?v=Hr1NhBE20E4 izlenecek film: Arka Pencere |
5) | Teknolojik ve toplumsal değişimler ile prodüksiyon ve post-prodüksiyondaki gelişmeler: maaliyet ve zaman kazanılması. İtalyan ve Fransız Yeni Gerçekçilik. | ’ Bisiklet Hırsızları’’ ‘’ Breathless’’ |
6) | Postmodernizm- Endüstri toplumu, makineleşme ve İnsan. | İzlenecek Filmler: Blade Runner, Time Machine |
7) | Dijital sinema ve teknolojik yenilikler: CGI, Motion picture, Greenbox | Kitap: Lev Manovich ‘’ The Language of New Media ‘’ İzlenecek filmler: Matrix Videolar: https://m.youtube.com/watch?v=Ji3IDa0sewk https://m.youtube.com/watch?v=KaEvW01-ZKg https://m.youtube.com/watch?v=3V8UZDcv9c8 https://m.youtube.com/watch?v=mATrMse1GiE https://m.youtube.com/watch?v=OjibwJLFrUY https://m.youtube.com/watch?v=QbLMom6Qt0c |
8) | Smilacrum :gerçeği olmayan kopyalar : Facebook profil yaratımının gösteri sanatına yansıması | İzlenecek film: Avatar / Jumanji veya Existanze |
9) | Yapay yaşam ve sanal dünya | İzlenecek film: Black mirror |
10) | Cyberspace : Uzay çağı ve distopya | İzlenecek film: Star Wars |
11) | Scopophiliaca: görsel haz, aktif ve pasif izleyicinin farkları | İzlenecek film : The Clock veya Videodrome |
12) | Toplumsal bellek ve popüler kültür- sosyal medya fenomenleri | İzlenecek film: Sosyal Ağ |
13) | Transmedya: kurmaca yapıların bir çok dağıtım kanalına birden yayılması ile ilgili örnekler | İzlenecek film: Superman |
14) | İnternetin günümüze etkileri | İzlenecek film: Sanal Hayatlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Lev Monavich. ‘’ The Language of New Media ‘’ Stephen Keane .‘’ CineTech: Film, Convergence, and New Media ‘’ David A.Cook . ‘’ A History of Narrative Film ‘’ |
Diğer Kaynaklar: | Tony Feldman. ‘’ An Introduction to Digital Media ‘’ Nicholas Rombes. ‘’ Cinema in The Digital Age’’ Walter Benjamin. ‘’ The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction’’ George Simmel . ‘’ Metropol and the Mental Life’’ David A.Cook . ‘’ A History of Narrative Film ‘’ Stam, R. and T. Miller eds. Film and Theory: An Anthology. Blackwell, 2000. Curran, J. and D. Morley. Media and Cultural Theory. Routledge, 2006. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 105 |