Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Batı Avrupa Marksizmi |
P. Anderson, Batı Marksizmi üzerine Düşünceler, Birikim Yayınları, 2004, sf: 85–178 |
2) |
Batı Avrupa Marksizmi |
N. Bobbio 'Gramsci ne Sivil Toplum Kavramı', Gramsci ve Sivil Toplum içinde, ed. N. Bobbio ve J. Texier, Savaş Yayınları, 1982. sf: 3–42 |
3) |
Batı Avrupa Marksizmi |
J. Texier, ‘Gramsci, Üstyapılar Teorisyeni’ Gramsci ve Sivil Toplum içinde, ed. N. Bobbio ve J. Texier, Savaş Yayınları, 1982. sf: 45–90 |
4) |
Frankfurt Okulu |
P. Slater (1998) Frankfurt Okulu, Kabalcı Yayınevi, Çev. Ahmet Özden, sf: 9–152 |
5) |
Frankfurt Okulu |
T. Bottomore, (1997). Frankfurt Okulu, Vadi Yayınları, Tüm kitap |
6) |
Fransız Yapısalcılığı |
C. Levi-Strauss C. Levi-Strauss (2000) Yaban Düşünce, YKY, Çev. Tahsin Yücel, sf: 9–99 |
7) |
Yapısalcı Marksizm |
L Althusser (1994) İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. İletişim Yayınları, Tüm Kitap |
8) |
Ara Sınav |
RITZER, George (2011), Modern Sosyoloji Kuramları, (Çev. Himmet Hülür), Ankara:
Deki Yayınları.
RITZER, George, STEPNISKY, Jeffrey (2013), Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve
Klasik Kökleri, (Çev. Irmak Ertuna Howison), Ankara: Deki Yayınları.
RITZER, George, STEPNISKY, Jeffrey (2014), Sosyoloji Kuramları, (Çev. Himmet
Hülür), Ankara: Deki Yayınları. |
9) |
Psikanaliz ve Toplumsal Kuram |
S. Freud: Psikanaliz ve Toplumsal Kuram: S. Freud ve J. Lacan S. M. Tura, Freud'dan Lacan'a Psikanaliz, Ayrıntı Yayınları, sf.9–130 |
10) |
Psikanaliz ve Toplumsal Kuram |
M. Sarup, 'Lacan ve Psikanaliz', Post-yapısalcılık ve Postmodernizm içinde, M. Sarup, Ark Yayınevi, 1995, sf.7–37 |
11) |
Foucault ve Toplumbilimleri: Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm |
M. Foucault M. Sarup, 'Foucault ve Toplumbilimleri', Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm içinde, M. Sarup, Ark Yayınevi,1995, sf.73–110 |
12) |
Lyotard ve Postmodernizm |
J. F. Lyotard M. Sarup, 'Lyotard ve Postmodernizm', Post-yapısalcılık ve Postmodernizm içinde, M. Sarup, Ark Yayınevi, 1995, ss.155–190 J. F. Lyotard, Postmodern Nedir Sorusuna Cevap', Postmodernizm içinde, ed. N. Zeka, Kıyı Yayınları, 1990, ss.45–58 |
13) |
Baudrillard ve Birtakım Kültürel Pratikler |
J. Baudrillard M. Sarup, 'Baudrillard ve Birtakım Kültürel Pratikler', Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm içinde, M. Sarup, Ark Yayınevi, 1995, sf.191–210 |
14) |
Final Sınavı |
RITZER, George (2011), Modern Sosyoloji Kuramları, (Çev. Himmet Hülür), Ankara:
Deki Yayınları.
RITZER, George, STEPNISKY, Jeffrey (2013), Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve
Klasik Kökleri, (Çev. Irmak Ertuna Howison), Ankara: Deki Yayınları.
RITZER, George, STEPNISKY, Jeffrey (2014), Sosyoloji Kuramları, (Çev. Himmet
Hülür), Ankara: Deki Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
5 |
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
3 |
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
5 |
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
5 |
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
3 |
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
4 |
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
3 |
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
4 |
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
4 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
5 |