Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST382 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Nesil Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Python ile programa tekniğinin detayları ile öğretilmesi, Python ile değişik programlar yazarak mühendislik problemlerinin sayısal metodlarıyla çözümlenmesinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Python Programlama Diline Giriş; Tipler; Değişkenler; Temel Giriş-Çıkış; Fonksiyonları; Kaçış Dizileri; Döngüler; Hata Yakalama; Koşul Yapıları; Diziler; Listeler; Demetler; Sözlük Yapısı; String; TupleString; TupleFonksiyonlar; Liste ve Demetlere Ait Fonksiyonlar; Gömülü Fonksiyonlar; İleri DüzeyFonksiyonlar;Dosya İşlemleri; Dosya Metot ve Nitelikleri; Modüller; Nesneler; Gömülü Fonksiyonlar; İleri DüzeyPython ile Nesne Tabanlı Programlama; Paketler;Python ile Veritabanı İşlemleri; |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Giriş-Çıkış; Fonksiyonları; Kaçış Dizileri; | |
1) | Matris ve grafik işlemleri | |
2) | Aritmetik, lojik ve mantıksal işlemler, Döngüler | |
3) | Hata Yakalama | |
4) | Koşul Yapıları | |
5) | Diziler; Listeler; Demetler; Sözlük Yapısı | |
6) | String; Tuple String; Tuple Fonksiyonlar | |
7) | Liste ve Demetlere Ait Fonksiyonlar; Gömülü Fonksiyonlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İleri Düzey Fonksiyonlar; Dosya İşlemleri | |
10) | Dosya Metot ve Nitelikleri | |
11) | Modüller; Nesneler | |
12) | İleri Düzey Python ile Nesne Tabanlı Programlama | |
13) | Paketler; Python ile Veritabanı İşlemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Python Programming_ An Introduction to Computer Science 3rd Edition, John Zelle, 3rd Ed. ISBN 1590280288, ISBN13: 9781887902991. |
Diğer Kaynaklar: | - Learning Python, Mark Lutz, Oreilly, USA, 2013 - Intro to Python for Computer Science and Data Science, Paul J. Deitel; Harvey Deitel, Print ISBN: 9780135404676, 0135404673, eText ISBN: 9780135404812, 0135404819, Edition: 1st, Copyright year: 2020, Pearson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 4 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 1 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 1 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Laboratuvar | 7 | 7 | 49 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 651 |