Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Öğrenciler bağlamsal, dilbilgisel ve sözlüksel işaretleri kullanarak, tartışmalardaki tutum ve ruh hallerinin çıkarımına varabilir. Kendi alanlarında, akademik bir konuda basit bir sunum yapabilir.
|
2) Öğrenciler dilbilimsel açıdan karmaşık bir tartışma ya da münazaradaki farazi durumları anlayabilir. Resmi olmayan tartışmalardaki farazi teklifleri değerlendirebilir ve fikirlerini açıkça ifade edebilir. Farazi durumlar, eylemler ve onların muhtemel sonuçları hakkında konuşabilir.
|
3) Öğrenciler bir sunumdaki bilgilerle grafiklerde, şemalarda ve tablolarda verilen aynı bilgiler arasında bağlantı kurabilir. Akademik bir dersi ya da sunumu desteklemek için kullanılan görsel içeriklerin (grafik, şema gibi) amacını yorumlayabilir.
|
4) Öğrenciler, fikirler arasındaki ilişkileri açıkça belirtebilmek için çok farklı kenet-sözcükleri etkin bir biçimde kullanabilir. Basit bir sunumda veya akademik bir derste, konuşmacının aynı anlama gelen başka sözcükler kullanarak ifade ettiği fikirleri fark edebilir.
|
5) Öğrenciler problemlere çözüm önerebilir ve neden işe yarar olduğunu açıklayabilir. Genel bir tartışmada yer alırken, bir görüşü destekleyen detayları saptayabilir. Bir sunumda veya akademik bir derste kendi önyargılarını ve konuşmacının önyargılarını tanımlayabilir. Resmi ve resmi olmayan kesitler arasında gerektiği gibi ve gerektiği zaman geçiş yapabilir.
|
6) Öğrenciler karmaşık olmayan birçok akademik metindeki bilgileri özetleyebilir. Gerektiğinde bilgileri kontrol ve teyit ederek, önceden hazırlanılmış bir karşılıklı konuşma yürütebilir. İlginç cevapları eş zamanlı takip ederek etkili ve akıcı bir diyalog kurabilir.
|
7) Öğrenciler, söylem belirleyicileriyle işaret edildiğinde, dilbilgisel açıdan karmaşık bir sunum veya akademik bir derste neden-sonuç ilişkilerini fark edebilir. Mantıklı bir argüman zinciri oluşturabilir. Belli bir görüşe karşıt ya da görüşü destekleyen sebepler vererek argüman geliştirebilir. Çoğu zaman zorlanmadan takip edilebilecek kadar iyi argümanlar geliştirebilir.
|
8) Vize Haftası
|
9) Öğrenciler dolaysız anlatımlı bir sunumun veya akademik bir dersin ana noktalarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. Nedenler, sonuçlar veya farazi durumlar üzerine tahminde bulunabilir. Dilbilgisel açıdan karmaşık bir sunum ya da akademik bir derste, konuşmacının değindiği önemli noktalara açıklık getirdiğini fark edebilir.
|
10) Öğrenciler bir konu tartışırken dilbilgisel açıdan karmaşık bir dil kullanarak, olumlu ve olumsuz tarafları ortaya atabilir. Bir sunumdaki ya da akademik bir dersteki mantık hatalarını saptayabilir. Katılanları yöneterek ve bir sonuca vararak, etkili bir şekilde bir münazaraya başkanlık edebilir.
|
11) Öğrenciler konuşmacının, dilbilgisel açıdan karmaşık bir sunum veya akademik bir dersteki fikirleri, aynı anlama gelen başka sözcüklerle anlattığını fark edebilir. Bir tezi, etkili bir konuşma sırasıyla, doğal bir biçimde başlatabilir, devam ettirebilir ve sona erdirebilir. Yaygın söylem belirleyicilerini kullanarak, tartışma boyunca varsayımların gözden geçirilmesine veya düzeltilmesine dikkat çekebilir.
|
12) Öğrenciler bir tartışma konusu üzerine yeni bir bakış açısı geliştirebilir. Genel bir tartışmada yer alırken, bir görüşü destekleyen detayları belirleyebilir. Güncel bir meselede farklı seçeneklerin avantajlarını ve dezavantajlarını sıralayabilir. Genel bir tartışmada farazi tekliflere alternatifler sunabilir.
|
13) Öğrenciler, gerçeklere dayalı bilgi alışverişinin yapıldığı net, standart konuşmalardaki olağan, resmi tartışmalarda yer alabilir. Çoğunlukla hızlı veya geniş çaplı konuşmaları takip edebilir; fakat, tekrara ya da açıklamaya ihtiyaç duyabilir.
|
14) Öğrenciler dilbilgisel açıdan karmaşık bir sunum veya akademik bir derste kullanılan açıklama dilini saptayabilir. Tüketiciyle alakalı, gündelik bir problemi tarif edebilir ve düzeltme ya da çözüm isteyebilir. Kendi alanlarındaki karmaşık, teknik tartışmaların ana fikirlerini anlayabilir.
|
15) Öğrenciler kendi alanlarındaki karmaşık ve soyut sunumların önemli noktalarını anlayabilir. Resmi bir tartışma esnasında yeni bir konu açabilir. Akademik bir konuda, destekleyici ifadeleri ve konuyla alakalı örnekleri de dahil ederek, argüman geliştirebilir.
|
16) Final Haftası
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |