Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MSHU118 | ||||||||
Ders İsmi: | Sivil Hava Taşımacılığı Kuralları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMRA ORAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Sivil Havacılık Kuralları ile ilgili genel bilgilendirmenin öğrenciye aktarmak, Haftalık olarak Sivil Havacılık Kurallarının teknik detaylar haricinde ayrıntılı olarak öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu (ICAO) Tanıtımı; Birleşik Havacılık Otoriteleri Birliği (JAA) Tanıtımı: Tam üye ülkeler, Aday üye ülkeler; Birleşik Havacılık Gereklilikleri (JAR) Tanıtımı; JAR-OPS, JAR-145, JAR-66 ve JAR-147 Gereklilikleri Arasındaki İlişki; JAR-66 Onaylayıcı Personel Gerekliliğinin Detaylı Anlatımı; JAR-145 Onaylı Bakım Kuruluşları Gerekliliğinin Detaylı Anlatımı; JAR-OPS Ticari Hava Taşımacılığı Gerekliliğinin Anlatımı: Genel bilgiler ve Subpart M içinde yer alan bakım sorumluluğu; Hava Aracı Sertifikasyonu; Ulusal ve Uluslararası Gereksinimler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı ve tanışma; Havacılık Mevzuatı Konusunda Gerçekleştirilen Belli Başlı Bölgesel ve Uluslararası Çalışmalar | |
2) | Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı - ICAO Ek (Annex) Dokümanları | |
3) | ICAO-IATA- FAA-ECAC- JAA- EASA | |
4) | Ulusa Sivil Havacılık Kuralları ve Organizasyonları, SHGM Organizasyon Yapısı | |
5) | 2920 Sayılı TSHK, Yönetmelikler- SHY6A Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği | |
6) | SHY6A Gereklilikleri - Şirket Yapısı ve Kuruluş, Organizasyonel Gereklilikler, Yetkilendirme Süreci, İşletme Ruhsatı, İdari Yaptırımlar | |
7) | Vize sınavı | |
8) | (SHY-M) - Sürekli Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliği | |
9) | (SHY 66 )- Hava Aracı Bakım Personeli Lisans Yönetmeliği | |
10) | (SHY 147)- Hava Aracı Bakım Eğitimi Kuruluşları Yönetmeliği | |
11) | (SHY-145)- Onaylı Hava Aracı Bakım Kuruluşları Yönetmeliği – Bakım Türleri | |
12) | (SHY-21) - Hava Aracı ve İlgili Ürün, Parça ve Cihazın Uçuşa Elverişlilik ve Çevresel Sertifikasyonu Yönetmeliği , (SHT-21)Hava Aracı ve İlgili Ürün, Parça ve Cihazın Uçuşa Elverişlilik ve Çevresel Sertifikasyonu Talimatı | |
13) | EASA M - JAROPS-JAR145-JAR66-JAR147 ve JAR Maintenance Aralarındaki İlişkiler | |
14) | SHY 7 – SHT OLAY- SHT SMS- SHY İPC Yönetmelikleri, MEL-CDL Kavramları Hava Aracı İçerisinde Taşınması Gereken Dokümanlar | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Diğer Kaynaklar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, | |||||
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. | |||||
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir | |||||
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. | |||||
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. | |||||
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, | 5 |
2) | Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. | 5 |
3) | Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir | 5 |
4) | Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. | 5 |
5) | Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. | 5 |
6) | Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 |