MHIT125 Reklamcılıkİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHIT125
Ders İsmi: Reklamcılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu program, günümüzde yaratıcılık bakımından üstün, ödüllü dijital reklam kampanyaları oluşturmak amacıyla "zenginleştirilmiş medyanın" (grafik, ses, video ve animasyon teknolojileri) sağladığı avantajlardan yararlanmaktadır. Aynı zamanda sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: • Reklamcılığın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
• Reklamcılık yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak
• Reklamcılık süreçlerini değerlendirebilecek analitik yetenekleri edinmek
• Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde reklamcılık uygulamalarını anlamak
• Reklamcılığa özgü iletişimsel yetenekleri edinmek ve reklamcılık alanında gerekli bilgi ve becerileri kazanmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Reklamcılığın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) Reklamcılık yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak
2.2) Reklamcılık süreçlerini değerlendirebilecek analitik yetenekleri edinmek
2.3) Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde reklamcılık uygulamalarını anlamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi.
2) • Reklamın tanımı ve önemi anlatılır. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş
3) • Pazarlama iletişimi içerisinde yer alan bir eleman olan reklamın önemi ve yeri belirtilir. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş • Aida Modeli incelenir.
4) • Pazarlama iletişimi içerisinde yer alan bir eleman olan reklamın önemi ve yeri belirtilir. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş • Aida Modeli incelenir.
5) • Reklam ve rekabet • Rekabete dayalı piyasalarda reklamın önemi • Pazarlama iletişimindeki yeri ve değeri
6) • Reklam ve rekabet • Rekabete dayalı piyasalarda reklamın önemi • Pazarlama iletişimindeki yeri ve değeri
7) Aida modeli örnekleri •İletişim ve satış ikilisinin reklam üzerindeki etkisi • Reklam kampanyaları
8) • Reklamın tüketiciye doğru akan bir ilişkiler bütünü olduğunun bilincini sağlamak • İletişim gücü ve reklamcılıktaki doldurulamaz yeri • Rekabete dayalı piyasalardaki reklam örneklerinin incelenmesi
9) • Kitle iletişim araçları ile yayınlanan reklamların incelenişi • Kampanya örnekleri
10) Reklamcılıkta tarihsel gelişim Yazılı reklamın başlangıcı
11) • Tarihsel süreç içerisinde reklamın yönü ve gidişatı • Eski Yunan ve Roma’da reklam • İlk örnekler
12) • Tarihsel süreç içerisinde reklamın yönü ve gidişatı • Eski Yunan ve Roma’da reklam • İlk örnekler
13) • Babilli tüccarların reklam anlayışı • Ritmik sözlerle yapılan müzikal reklamlar • Reklamcılığın Oluşması İçin Ön Koşullar • Türkiye’de reklam
14) • Dünyada reklamcılığın gelişim süreci ve örnekler • Reklamın diğer bilim ve sanat dallarıyla ilişkisi
15) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uğur BATI, Reklamın Dili, Alfa Yayıncılık, 2013
Diğer Kaynaklar: Füsun KOCABAŞ, Reklamcılık –İletişim yayıncılık, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Final 1 1
Toplam İş Yükü 43