MHIT127 Pazarlama Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHIT127
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu program, pazarlama sürecini destekleyecek temel kavram ve ilkeleri ile ilgili becerilerini anlama ve öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: • Pazarlama Konseptini Anlama
• Pazarlama Sürecini Anlama
• Segmentasyonu Tanımlama
• Hedef Pazarı Tanımlama
• Konumlandırmayı Tanımlama
• Pazarlama Karmasını Hizmet ve Mal Üreten İşletmeler için Farklı Şekillerde Yorumlama
• Porter’ın Pazarlama Stratejilerini Ele Alma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Pazarlama Sürecini Anlama
2.1) Segmentasyonu Tanımlama
2.2) Pazarlama Karmasını Hizmet ve Mal Üreten İşletmeler için Farklı Şekillerde Yorumlama
2.3) Porter’ın Pazarlama Stratejilerini Ele Alma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin Öğrencilere Tanıtımı • Dersi Verenin Öğrencilere Tanıtılması
2) • Pazar Çevresini Makro ve Mikro Düzeyde İnceleme
3) • İşletme ve Ekonomi Çerçevesini Anlama • Arz Kavramını Tanımlama • Talep Kavramını Tanımlama • Fiyatın Oluşum Şeklini Bilme • Pazar Dengesi Hakkında Yorum Yapabilme • Pazardaki Rekabeti Tanımlama
4) İşletme Çevresi ile Pazarlama Çevresi Arasındaki Bağa Dayanan Yorumlar Yapabilme
5) • İşletme ve İşletmeni Genel Kaygısına İlişkin Yorumlar Yapabilme • Bilgi ve Örgüt Arası İlişkiyi Kavrama • Pazarlar ve Rekabet Koşullarında İşletmelerin Sürdürülebilir Olmasını Ele Alma
6) • Porter’ın Pazarlama Stratejilerini Ele Alma
7) • Değer Zinciri Hakkında Yorum Yapabilme • Jenerik Stratejiler Hakkında Yorum Yapabilme • Maliyet Liderliği • Odaklaşma • Farklılaşma • Rekabet için Öneriler Hakkında Yorum Yapabilme • Beş Güç Analizi’nde Dengeler Hakkında Yorum Yapabilme
8) • Pazarlama Kavramını Değişik Açılardan Tanımlayabilme
9) • AMA’nın Pazarlama Tanımı • CIM’in Pazarlama Tanımı • Bir Müşteri Olarak Yeni Bir Pazarlama Tanımı Hazırlama
10) • Pazarlama Sürecini Kronolojik Açıdan İnceleyebilmek
11) Pazarlama Sürecini Kronolojik Açıdan İnceleyebilmek •Hizmet Sektörünü Anlamak •Mal Sektörünü Anlamak •Pazarlamaya Güncel Bakışta Bulunmak
12) • Üretim Şekillerini Ele Almak • Üretim ile Pazarlama Arasında Denge Kurmak • Finans Fonksiyonunun Üretime Etkisini Belirlemek • Finans Fonksiyonunun Pazarlamaya Etkisini Belirlemek
13) • Pazarlama Çevresini Detaylarıyla İncelemek
14) • Pazarlama Çevresini Detaylarıyla İncelemek • Makro Pazarı Ele Almak • Mikro Pazarı Ele Almak • Uluslararası Pazarlara Giriş Yapmak
15) sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing: Philip Kotler, The Free Press, U.S.A., Beta Basım Yayın, 2011.,
Pazarlama İlkeleri: İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2014.
Diğer Kaynaklar: İnternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Final 1 1
Toplam İş Yükü 43