Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHIT127 | ||||||||
Ders İsmi: | Pazarlama Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu program, pazarlama sürecini destekleyecek temel kavram ve ilkeleri ile ilgili becerilerini anlama ve öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | • Pazarlama Konseptini Anlama • Pazarlama Sürecini Anlama • Segmentasyonu Tanımlama • Hedef Pazarı Tanımlama • Konumlandırmayı Tanımlama • Pazarlama Karmasını Hizmet ve Mal Üreten İşletmeler için Farklı Şekillerde Yorumlama • Porter’ın Pazarlama Stratejilerini Ele Alma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin Öğrencilere Tanıtımı • Dersi Verenin Öğrencilere Tanıtılması | |
2) | • Pazar Çevresini Makro ve Mikro Düzeyde İnceleme | |
3) | • İşletme ve Ekonomi Çerçevesini Anlama • Arz Kavramını Tanımlama • Talep Kavramını Tanımlama • Fiyatın Oluşum Şeklini Bilme • Pazar Dengesi Hakkında Yorum Yapabilme • Pazardaki Rekabeti Tanımlama | |
4) | İşletme Çevresi ile Pazarlama Çevresi Arasındaki Bağa Dayanan Yorumlar Yapabilme | |
5) | • İşletme ve İşletmeni Genel Kaygısına İlişkin Yorumlar Yapabilme • Bilgi ve Örgüt Arası İlişkiyi Kavrama • Pazarlar ve Rekabet Koşullarında İşletmelerin Sürdürülebilir Olmasını Ele Alma | |
6) | • Porter’ın Pazarlama Stratejilerini Ele Alma | |
7) | • Değer Zinciri Hakkında Yorum Yapabilme • Jenerik Stratejiler Hakkında Yorum Yapabilme • Maliyet Liderliği • Odaklaşma • Farklılaşma • Rekabet için Öneriler Hakkında Yorum Yapabilme • Beş Güç Analizi’nde Dengeler Hakkında Yorum Yapabilme | |
8) | • Pazarlama Kavramını Değişik Açılardan Tanımlayabilme | |
9) | • AMA’nın Pazarlama Tanımı • CIM’in Pazarlama Tanımı • Bir Müşteri Olarak Yeni Bir Pazarlama Tanımı Hazırlama | |
10) | • Pazarlama Sürecini Kronolojik Açıdan İnceleyebilmek | |
11) | Pazarlama Sürecini Kronolojik Açıdan İnceleyebilmek •Hizmet Sektörünü Anlamak •Mal Sektörünü Anlamak •Pazarlamaya Güncel Bakışta Bulunmak | |
12) | • Üretim Şekillerini Ele Almak • Üretim ile Pazarlama Arasında Denge Kurmak • Finans Fonksiyonunun Üretime Etkisini Belirlemek • Finans Fonksiyonunun Pazarlamaya Etkisini Belirlemek | |
13) | • Pazarlama Çevresini Detaylarıyla İncelemek | |
14) | • Pazarlama Çevresini Detaylarıyla İncelemek • Makro Pazarı Ele Almak • Mikro Pazarı Ele Almak • Uluslararası Pazarlara Giriş Yapmak | |
15) | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Marketing: Philip Kotler, The Free Press, U.S.A., Beta Basım Yayın, 2011., Pazarlama İlkeleri: İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 4 |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 43 |