Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM218 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Turizmi ve Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dünyada ve yurdumuzda önem kazanan Sağlık turizmi ve hemşirleik bakımı ile ilgili bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Sağlık turizminin ekonomik boyutu, , Türkiye'de sağlık turizmine yönelik hizmetler, sağlık turizm istatistikleri, akredite sağlık kurumları, Türkiye'de yaşlı bakımına yönelik merkezler, sağlık turizminde kültürlerarası değerler .Türkiye ve diğer dünya İülkeleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, sağlık turizminde sigorta ile ilgili konular, Ülkemizde ki malpraktif ile ilgili diğer konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Türkiyede sağlık turizm çalışmaları yönetmelikler. | |
2) | Dünyada Sağlık Turizmi merkezleri ve akiviteleri | |
3) | Sağlık turizm derneği ve faaliyetleri | |
4) | Sağlık turizmde hasta takip sistemi | |
5) | Türkiye'de en önde gelen sağlık turizme yönelik Hizmetler | |
6) | Türkiye’nin Ulusal Sağlık Turizmi Hedefleri | |
7) | Sağlık Turizminin ekonomiye katkısı | |
8) | . Sağlık Turizminde Kültürlerarası Hemşirelik Konuları | |
9) | Türkiye'deki Sağlık Turizm İstatistikleri, Ülkemizdeki Belli Başlı Akredite Sağlık Kurumları. | |
10) | Sağlık Turizminde Türkiye ve diğer Arasındaki Farklılıklar Ve Benzerlikler farklılıklar | |
11) | Türkiye'deki engelli bireylere yönelik sağlık turizmi hizmetleri | |
12) | ,Yaşlı Bakımına Yönelik Merkezler ve çalışmaları | |
13) | Sağlık turizimde otel hemşireliği | |
14) | Saglık turizmimde Türkiye'deki Malpraktis ve Yükümlülükler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları , video izletimi, makaleler vb Lecture notes , impression, video, articles, etc. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Yirik Ş, Ekici R, Baltacı F. Türkiye ve Dünyada Sağlık Turizmi (Medikal Turizm), Detay Yayıncılık, Ankara, 2015. 27. Aydın G, Karaahmet Aydın B. “Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi Pazarlama Uygulamaları ve Karşılaştırmalı Durum Analizi”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2015, 16; 1-21 38. Tontuş HÖ. ”Sağlık Turizmi Nedir?” Sağlık Turizmi Koordinasyon Kurulu (SATURK), Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı, Ankara, 2017. http://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10944,02pdf.pdf?0 Erişim tarihi: 22 Ocak 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 3 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 2 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 3 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 4 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 108 |