IE439 Computer Integrated Manufacturingİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IE439
Ders İsmi: Computer Integrated Manufacturing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: CIM'in temel kavramlarını ve üretimdeki önemin
Çeşitli CIM bileşenlerini ve etkileşimleri
Piyasadaki mevcut CIM bileşeni
Bir şirket için CIM bileşeninin seçim metodolojisi
Akıllı fabrikaya giriş (Endüstri 4.0)
Dersin İçeriği: Ürün geliştirme süreçleri
Müşteri İlişkileri CRM
Tasarım CAD
Mühendislik CAE
İş süreçleri Planlama CAPP
Üretim Planlama ERP
CNC Tezgahlarının Programlanması CAM/CNC
Kalite Kontrol CAQA
Endüstri 4.0

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital teknolojiler/ Endüstri 4.0
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgisayarla Bütünleşik Üretimin temel kavramlarını ve üretime olan katkılarını anlamak
2) Çeşitli BBÜ bileşenlerini ve etkileşimlerini değerlendirme yetkisine sahip olma
3) BBÜ bileşenlerini ayırt etme yetkisine sahip olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CIM kavramlarına genel bakış ;- CIM'in tarihsel gelişimi ;CIM Bileşenleri.
2) Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ; Bileşenler ve diğer CIM bileşenleriyle entegrasyon
3) Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD),- CAD sistemlerinin temelleri,- Ürün tasarımında uygulamalar
4) Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD Sistemlerinin CAD Yöntemleri; Piyasadaki CAD Sistemleri
5) Bilgisayar Destekli Mühendislik (CAE); Sonlu Elemanlar Yöntemi; Uygulamalar;
6) Bilgisayar Destekli Süreç Planlama (CAPP); Süreç Planlamanın İçeriği; Avantajlar
7) Bilgisayar Destekli Süreç Planlama (CAPP); Farklı CAPP Yöntemleri; CAD ve CAM ile Entegrasyon
8) Bilgisayar Destekli Üretim (CAM); CAM sistemleri ve süreçleri; CNC işleme genel bakışı; NC Programlama
9) Kurumsal Kaynak Planlama (ERP); ERP Bileşenleri; CAPP ve ERP Süreç Planlamasının Karşılaştırılması
10) Bilgisayar Kalite Yönetimi (CAQ); Kalite Güvencesi; Muayene ve Kalite Kontrolü
11) Endüstri 4.0 veya Dijital Fabrika; Geliştirme adımları; Karşılaştırma CIM; Donanım ve Veri aktarım teknolojileri
12) Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP); Bir şirket için doğru CIM bileşeni nasıl seçilir; Karar kriterleri
13) Proje sunumları
13) Şirkette seçilen bir CIM bileşeninin uygulanması için Proje Yönetimi
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course content will be delivered/Ders notları öğrencilerle paylaşılıyor
Diğer Kaynaklar: BOOK: Towards the Factory of the Future
Authors:August-Wilhelm Scheer

Lecture Notes: and Automation, Production Systems, and Computer-Integrated
Manufacturing, M.P. Groover, Prentice Hall, 3rd Edition, 2008, ISBN: 0132393212

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 3
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Teknik gezi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 12 % 15
Ödev 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 16 16
Küçük Sınavlar 9 9
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 75