MİMB102 Tasarım-2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB102
Ders İsmi: Tasarım-2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 14 9 10
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: MİMB101 - Tasarım-1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerinin devamı olan renk-ritm konularını kavratarak, mimari çözümlerde tüm tasarım prensip ve elemanlarını kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlar ve mekan, ölçek konularına geçiş. Mimari mekanın algılanması, mekanın boyutları, tavan, taban, duvar elemanları, mekan-ses-ışık-renk ilişkileri. Mimaride strüktür konuları, lineer strüktürler, asılı-gerili strüktürler, dinamik strüktürler. Mimari mekan ve topoğrafya. Topoğrafyanın kodlanması, haritalanması, kent ve topoğrafya ilişkilerinin algılanması. Kentsel topoğrafyaya yerleşme üzerine strüktürel denemeler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 2 ve 3 boyutlu düşünme becerisi kazandırmak
2) Temel tasarım kavramlarını algılama ve kullanabilme becerisi kazandırmak
3) Mimari mekanla ilişkili ölçek ve strüktürel konuları kavratmak
4) Topoğrafya ve kentle ilgili konulara tasarım bağlamında giriş yapmak,
5) Bir tasarım problemini anlama, çözüm üretme ve özgün tasarım geliştirme süreçlerini kavratmak, Düşündüğünü ve gördüğünü çizebilme yetisi kazandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve giriş Renk
2) Renk ve Ritim Çizim egzersizleri
3) Ritm ve Renk / Mekan Çizim ve kolaj egzersizleri
4) Mimari Mekan Konularına Giriş 3 boyutlu tasarıma giriş
5) Mekan ve Ölçek Algısı 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
6) 1.Ara jüri
7) Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
8) Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
9) Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
10) 2.Ara jüri
11) Kent ve topoğrafya konularına giriş 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
12) Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
13) Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
14) Final Jürisi 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007.
Diğer Kaynaklar: • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 2
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 2
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 2
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Projeler 3 % 30
Final 3 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 16 224
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 11 55
Proje 3 8 24
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 10 5 50
Juri 2 16 32
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 421