Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB102 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım-2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MİMB101 - Tasarım-1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerinin devamı olan renk-ritm konularını kavratarak, mimari çözümlerde tüm tasarım prensip ve elemanlarını kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | 2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlar ve mekan, ölçek konularına geçiş. Mimari mekanın algılanması, mekanın boyutları, tavan, taban, duvar elemanları, mekan-ses-ışık-renk ilişkileri. Mimaride strüktür konuları, lineer strüktürler, asılı-gerili strüktürler, dinamik strüktürler. Mimari mekan ve topoğrafya. Topoğrafyanın kodlanması, haritalanması, kent ve topoğrafya ilişkilerinin algılanması. Kentsel topoğrafyaya yerleşme üzerine strüktürel denemeler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve giriş Renk | |
2) | Renk ve Ritim | Çizim egzersizleri |
3) | Ritm ve Renk / Mekan | Çizim ve kolaj egzersizleri |
4) | Mimari Mekan Konularına Giriş | 3 boyutlu tasarıma giriş |
5) | Mekan ve Ölçek Algısı | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
6) | 1.Ara jüri | |
7) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
8) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
9) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
10) | 2.Ara jüri | |
11) | Kent ve topoğrafya konularına giriş | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
12) | Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
13) | Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
14) | Final Jürisi | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007. |
Diğer Kaynaklar: | • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 2 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 2 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Projeler | 3 | % 30 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 11 | 55 |
Proje | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 10 | 5 | 50 |
Juri | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 421 |