İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB111 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım-İletişim Teknikleri-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Obje ve düşüncenin iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri. ?El ile eskiz? ve çalışma maketi ile anlatım, çalışma maketleri üzerinden ölçekli ön proje çizimleri çalışılır (özellikle doluluk boşluk, kesite giren-girmeyen ayrımı ve gösterimi çalışmaları). vaziyet planı, plan, kesit ve görünüş çizimleri-anlatımları kolajlarla desteklenmiş-tamamlanmış olarak denenir. |
Dersin İçeriği: | Temel ifade tekniklerinin öğrenilmesi ve 3 boyutlu düşünme yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çizim ve maket çalışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – ders materyallerinin öğrencilere açıklanması | |
2) | Malzeme tanıtımı Kağıt boyutları – kalem cinsleri – cetvel – pergel – gönye vb. malzemeler hakkında genel bilgi çizgi çalışmaları | |
3) | Düzgün çokgenler | |
4) | Tasarı geometri – nokta, doğru, düzlem | |
5) | Epür çizimleri Izdüşüm – görünüşler | |
6) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
7) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
8) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
9) | Ara sınav | |
10) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş | |
11) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş | |
12) | Yatay – düşey kesit uygulaması | |
13) | Yatay – düşey kesit uygulaması | |
14) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. 2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. 3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. 4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. 5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. 6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. 7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. 8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. 9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. 2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. 3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. 4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. 5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. 6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. 7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. 8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. 9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 2 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 2 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 2 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 2 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 2 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 2 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 2 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 |