İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB124 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimarlık Tarihi ve Kuramı-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Mimarlığın İstilası / Mezopotamya Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
3) | Mısır Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
4) | Anadolu ve Hitit Mimarlığı | M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık). |
5) | Urartu, Lidya, Likya Mimarisi, Minos ve Miken Mimarisi | M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık). |
6) | Antik Yunan Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
7) | Roma Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
8) | Doğu Roma / Bizans Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
9) | ARA SINAV | YOK |
10) | Erken Ortaçağ Mimarisi | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
11) | Romanesk Mimari | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
12) | Gotik mimari | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
13) | Rönesans Mimarlığı | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
14) | Barok Mimari | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). |
Ders Notları / Kitaplar: | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT). M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık). |
Diğer Kaynaklar: | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT). M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 5 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 35 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Juri | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |