Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB201 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Tasarım-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MAT117 - Mimarlar İçin Matematik | MİMB101 - Tasarım-1 | MİMB102 - Tasarım-2 | MİMB111 - Tasarım-İletişim Teknikleri-1 | MİMB112 - Tasarım-İletişim Teknikleri-2 | MİMB142 - Yapı-Teknoloji-1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT ÖZBİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tasarlanan iki katlı evin bina bilgisi ve yapı disiplinleriyle öğrenilip tasarlanması. |
Dersin İçeriği: | İki katlı bir konut yapısının temelden çatıya kadar tasarlanıp uygulama projenin üretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış, tanışma, kentsel tasarıma yaklaşım, grupların açıklanması, dökümanların teslimi KONFERANS-1 Arazi gezisi + analiz çalışmaları, Akfırat hakkında genel açıklamalar, Akfırat analiz çalışmaları hakkında | |
2) | Arazi gezisi + Analiz konusunda açıklamalar + Analiz haritalama + Eleman Etütleri | |
3) | Analiz genel sunumları + Arazi maketi + Eleman etütleri + Konut tipi ve yer seçimi + Program | |
4) | KONFERANS-3 Vaziyet plan, çalışma maketi, silüetler, kesit Ölçek: 1/500 | |
5) | 1.ESKİZ Calışması, Ölçek:1/500 | |
6) | Vaziyet planı, mimari proje çalışmaları, çalışma maketi Ölçek: 1/500, 1/100 | |
7) | Vaziyet planı, mimari proje çalışmaları, vaziyet planı, çalışma maketi Ölçek: 1/500, 1/200, 1/100 | |
8) | 1. JURİ Çalışması, Vaziyet planı, avan proje, çatı olgusu, maket Ölçek: 1/500, 1/100 | |
9) | KONFERANS-3 Uygulama projesi, planlar, karakteristik kesit, çatı olgusu Ölçek: 1/50 | |
10) | Uygulama projesi, planlar, karakteristik kesit, görünüşler Ölçek: 1/50 | |
11) | 2. JURİ Çalışması, Vaziyet planı, kesinleşmiş uygulama projesi Ölçek: 1/200, 1/50 | |
12) | Sistem detayı, bölümsel planlar, kesitler Ölçek: 1/20 | |
13) | KONFERANS-4 Bölümsel planlar, kesitler, görünüşler Ölçek: 1/20 | |
14) | Sistem detayları, nokta detayları Ölçek: 1/20 |
Ders Notları / Kitaplar: | Ernst Neufert, Neufert Yapı Tasarımı Şahinler, O., Kızıl, F., Mimarlıkta Teknik Resim |
Diğer Kaynaklar: | Ernst Neufert, Neufert Yapı Tasarımı Şahinler, O., Kızıl, F., Mimarlıkta Teknik Resim |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 2 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 4 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 4 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Seminer | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Juri | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 108 | 108 |
Toplam İş Yükü | 420 |