Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB322 | ||||||||
Ders İsmi: | Tarihi Çevre Koruma ve Kuramı-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, kültürel varlıkların korunması ve tarihi binaların korunması, restorasyonu ve yeniden kullanımı, mimari etüt yöntem ve teknikleri üzerine odaklanmaktadır. Restorasyon planlama sürecinin temelleri, mimari ölçme yöntem ve teknikleri, saha çalışması ve uygulama ile teori arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Teorik anlatım,görsel malzeme,tartışma, soru cevap,alan çalışması, rölöve sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | terminoloji | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
2) | Tek yapı ve çevre ölçeğinde korumaya giriş | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
3) | Tarihi yapı ölçüm teknikleri | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
4) | Seçilen ölçüm tekniğinin uygulanması | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
5) | Çizim tekniği uygulaması | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
6) | Rölöve örnekleri | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
7) | Rölöve örnekleri | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
8) | Ara sınav | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
9) | Alan çalışmasının değerlendirilmesi | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
10) | Alan çalışmasının değerlendirilmesi | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
11) | . Alan çalışmasının değerlendirilmesi | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
12) | . Alan çalışmasının değerlendirilmesi | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
12) | . Alan çalışmasının değerlendirilmesi | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
13) | Tarihi çevre tanımı ve belgelenmesinin tanımı | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes |
14) | Alan çalışmasının değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. • Aksulu,I. Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | • Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. • Aksulu,I. Lecture notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |