MİMB322 Tarihi Çevre Koruma ve Kuramı-1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB322
Ders İsmi: Tarihi Çevre Koruma ve Kuramı-1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, kültürel varlıkların korunması ve tarihi binaların korunması, restorasyonu ve yeniden kullanımı, mimari etüt yöntem ve teknikleri üzerine odaklanmaktadır.
Restorasyon planlama sürecinin temelleri, mimari ölçme yöntem ve teknikleri, saha çalışması ve uygulama ile teori arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği: Teorik anlatım,görsel malzeme,tartışma, soru cevap,alan çalışması, rölöve sunumları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- belgeleme ve arazi çalışmasında beceri kazanmak 2- Restorasyon konusunda temel bilgiler edinmek 3- Restorasyon süreci ve malzeme konusunda bilgi edinmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) terminoloji Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
2) Tek yapı ve çevre ölçeğinde korumaya giriş Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
3) Tarihi yapı ölçüm teknikleri Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
4) Seçilen ölçüm tekniğinin uygulanması Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
5) Çizim tekniği uygulaması Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
6) Rölöve örnekleri Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
7) Rölöve örnekleri Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
8) Ara sınav Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
9) Alan çalışmasının değerlendirilmesi Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
10) Alan çalışmasının değerlendirilmesi Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
11) . Alan çalışmasının değerlendirilmesi Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
12) . Alan çalışmasının değerlendirilmesi Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
12) . Alan çalışmasının değerlendirilmesi Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
13) Tarihi çevre tanımı ve belgelenmesinin tanımı Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes
14) Alan çalışmasının değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996.
• Aksulu,I. Lecture notes
Diğer Kaynaklar: • Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996.
• Aksulu,I. Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 25
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 4 44
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120