MİMB332 Kentsel Çevre ve Tasarım-3İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB332
Ders İsmi: Kentsel Çevre ve Tasarım-3
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapılı çevreyi oluşturan kentsel tasarım çerçevelerini anlamak, kritik olarak düşünmek, yeniden oluşturmak ve sunma becerilerini kazanmak. Kentsel gelişme süreç ve ürünlerinin dinamiklerini oluşturan kentsel tasarım konuları ve prosedürleri hakkında temel bilgiye sahip olmak. Kentsel tasarım ve mimarlık konularını verimlilik, kalite ve sürdürebilirlik çerçeveleri ile irdelemek.

Dersin İçeriği: Toplumun fiziksel, kültürel, sosyal, politik, ve ekonimik yapıları ve çevre tasarım disinciplerini ile ilişkilendirerek kentsel tasarım kuramlarını irdelemek. Kentsel tasarım yöntem ve teknikleri uygulamalı ortamda dersin ana konusu olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kentsel tasarım başlıklarınını ve temel konularını anlamak
2) Sostal, kültürel, ekonomik ve doğal konuları mekansal planlama ve tasarım ile ilişkilendirmek
3) Kentsel tasarım uygulamalarının yöntem ve tekniklerini öğrenmek
4) Farklı bağlamlardaki kentsel tasarım teorei ve pratiklerini öğrenmek
5) Analiz, sentez ve represantasyona yönelik karmaşık metodlar ile kentsel tasarım fikirlerini iredeleyip gösterebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Tarihte Yapılı çevre ve kentsel tasarım – kentsel tasarımın evrimi Thorns, Bölüm 1-3 Graham Bölümler 1-2
3) Tarihte Yapılı çevre ve kentsel tasarım – modern yaklaşımlardan mekanda kalite arayışına doğru Thorns Bölüm 3-5 Graham Bölümler 3-7

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Raci Bademli, 2013. Kentsel Tasarım ve Planlama Öğrencilerine NotlarTMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
Kolektif, 2019. Kentsel Planlamada Gösterim Teknikleri, Ninova Yayıncılık, İstanbul.
David C. Thorns, Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam, 2010, Soyak Yayınları, İstanbul.
Wade Graham, 2019. Rüya Şehirler, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Raci Bademli, 2013. Kentsel Tasarım ve Planlama Öğrencilerine NotlarTMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
Kolektif, 2019. Kentsel Planlamada Gösterim Teknikleri, Ninova Yayıncılık, İstanbul.
David C. Thorns, Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam, 2010, Soyak Yayınları, İstanbul.
Wade Graham, 2019. Rüya Şehirler, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 2
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 2
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 2
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Juri 1 % 10
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 12 12
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Juri 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 90