Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB431 | ||||||||
Ders İsmi: | Kentsel Çevre ve Tasarım-4 | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere kent, peyzaj ve mimari ile ilişkili mekansal ve sosyal konularda bilgi aktarımını gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği: | Peyzajın içerdiği çoğul anlamların kent ve mimarlık ara kesitinde tartışılması. Temel kavramların yeniden tanımlanması: mimari mekan – peyzaj – tasarım – kent – yeşil - yapılı çevre – bitki- doğa gibi kavramlar bağlamında peyzaj algısı üzerine okuma ve tartışmalar. Peyzaj tarihi, peyzajın çağlar içerisinde geçirdiği dönüşümler ve mimarlık ile ilişkisi. Peyzajın doğal bileşenleri: topoğrafya, iklim, toprak, hidroloji, bitkiler. Kenti ve mimari mekanı kuşatan peyzajın okunması ve analiz edilmesi. Peyzajın potansiyellerinden mimari tasarımda faydalanma. Peyzaj bileşenlerinin grafik temsili üzerine çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş // Dersin Tanıtımı | |
2) | Temel kavramların tanımı: peyzaj – mimarlık - peyzaj tasarımı - kentsel tasarım - kent peyzajı | Simonds, J.O.1997. Landscape Architecture, McGraw-Hill. |
3) | Tarihsel Süreçte Peyzaj – Mimari ve Kentler // Bölüm 1 | Jellicoe, G., Landscape of Man |
4) | Tarihsel Süreçte Peyzaj – Mimari ve Kentler // Bölüm 2 | Jellicoe, G., Landscape of Man |
5) | Kültürel Peyzajlar ve Koruma Kuramları | Motloch, J.L. 2001. IntroductiontoLandscape Design, John Wiley&SonsInc |
6) | Kent ve Peyzajın Doğal Bileşenleri: Kent Topografyası ve Arazi Formları | Motloch, J.L. 2001. IntroductiontoLandscape Design, John Wiley&SonsInc |
7) | ARASINAV | |
8) | Kentsel Yeşil Alanların Sınıflandırılması // K. Lynch + M. Hough Çalışma gruplarının belirlenmesi + çalışma konularının dağıtımı + anket çalışmasının verilmesi | Dixon, J.M. 2007. Urban Spaces No. 5 FeaturingGreen Design Strategies, Visual Reference Publications. |
9) | Alan Analizi / Alan Araştırması / Kentsel Çevrede Sosyal ve Çevresel Analiz | Wall,E.,Waterman,T. 2010. Basics Landscape Architecture/Urban Design, Ava Publications. |
10) | Arazi Çalışması | |
11) | Arazi Çalışması / Arazi Verisi Toplama Süreci | Farrelly, L. 2012.The Fundamentals of Architecture, AVA Publishing. |
12) | Ara Sunum ve Workshop | |
13) | Final Sunumları | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Simonds, J.O.1997. Landscape Architecture, McGraw-Hill. Motloch, J.L. 2001. IntroductiontoLandscape Design, John Wiley&SonsInc. Wall,E.,Waterman,T. 2010. Basics Landscape Architecture/Urban Design, Ava Publications. Dixon, J.M. 2007. Urban Spaces No. 5 FeaturingGreen Design Strategies, Visual Reference Publications. Uffelen, C. V. 2012. Urban Spaces - Plazas, SquaresandStreetscapes, Braun. Farrelly, L. 2012.The Fundamentals of Architecture, AVA Publishing. Margolis, L.,Robinson, A. 2007. LivingSystems: InnovativeMaterialsand Technologies forLandscape Architecture, Birkhäuser Architecture Bielefeld, B.,Khouli, E.S. 2007. Tasarım Fikirleri, Yem Yayınları. Web Sources: http://bldgblog.blogspot.com/ http://www.designundersky.com/ http://www.urbandesign.org/ http://landezine.com http://aa-landscape-urbanism.blogspot.com/ http://www.inhabitat.com/landscape-architecture/ http://terrafluxus.com |
Diğer Kaynaklar: | Simonds, J.O.1997. Landscape Architecture, McGraw-Hill. Motloch, J.L. 2001. IntroductiontoLandscape Design, John Wiley&SonsInc. Wall,E.,Waterman,T. 2010. Basics Landscape Architecture/Urban Design, Ava Publications. Dixon, J.M. 2007. Urban Spaces No. 5 FeaturingGreen Design Strategies, Visual Reference Publications. Uffelen, C. V. 2012. Urban Spaces - Plazas, SquaresandStreetscapes, Braun. Farrelly, L. 2012.The Fundamentals of Architecture, AVA Publishing. Margolis, L.,Robinson, A. 2007. LivingSystems: InnovativeMaterialsand Technologies forLandscape Architecture, Birkhäuser Architecture Bielefeld, B.,Khouli, E.S. 2007. Tasarım Fikirleri, Yem Yayınları. Web Sources: http://bldgblog.blogspot.com/ http://www.designundersky.com/ http://www.urbandesign.org/ http://landezine.com http://aa-landscape-urbanism.blogspot.com/ http://www.inhabitat.com/landscape-architecture/ http://terrafluxus.com |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer | 3 | 2 | 6 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 61 |