İÇT217 Mimarlık Yapı Bilgisi 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT217
Ders İsmi: Mimarlık Yapı Bilgisi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: •Mimarlık yapı bilgisi ile ilgili temel prensipleri öğrenme,
•Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı ile ilgili temel özellikler
öğrenme,
•Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konularının temel çizimine
dair gereken teknik bilgilerin öğrenilmesi,
•Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konuları ile alakalı yapılan
inşat uygulamarından örneklerin incelenerek yanlış yapılan
uygulamaları öğrenme,
•İşlenen konularla ilgili verilen teknik terimlerin anlamlarını
öğrenme.
Dersin İçeriği: Mimarlık yapı bilgisi ile ilgili genel disiplinlerin öğrenilmesi
bağlamında, yapısal temel prensipler, temel, duvar, pencere, kapı
ve çatı gibi temel yapı bilgisi konularının işlenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) •Mimarlık yapı bilgisi ile ilgili temel prensipleri öğrenme, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı ile ilgili temel özellikler öğrenme, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konularının temel çizimine dair gereken teknik bilgilerin öğrenilmesi, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konuları ile alakalı yapılan inşat uygulamarından örneklerin incelenerek yanlış yapılan uygulamaları öğrenme, •İşlenen konularla ilgili verilen teknik terimlerin anlamlarını öğrenme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Ders izlencesi yok
2) Yapısal Prensipler: kuvvet, stres, esneme, dönme, elastikiyet, yer çekimi, momentum, gerilme yok
3) Bina iç ve dışında, strüktüre bağlı davranışların incelenmesi: dikey elemanlar, yatay elemanlar yok
4) Dış yapı elemanları: Temel konusu, toprağın doğal yapısı, temel türleri yok
5) Temel türleri: Temel konusu ile ilgili çizim çalışması yapılması yok
6) Duvarlar: dış duvarlar, duvar kaplama malzemesi, ısı yalıtımı yok
7) VİZE SINAVI yok
8) Mimarlık yapı bilgisi terimleri Mimarlık yapı bilgisi temel prensiplerini kavrama yok
9) Pencereler: söve, parapet, denizlik, pencere türleri yok
10) Pencereler,Pencere çizimi yok
11) Kapılar yok
12) Kapı çizimi yok
13) Çatılar yok
14) Çatı çizimi yok
15) FİNAL ÖDEVİ TESLİMİ yok
16) FİNAL ÖDEVİ TESLİMİ yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok/none
Diğer Kaynaklar: •Ashcroft, R. (2010). “Construction for interior designers”, 2nd ed.,
London: Longman.
•Baytop, F. (2010). “İnşaat Uygulamalarında Yanlışlar Doğrular.
İstanbul: YEM Yayın.
•ÇELEBİ, R. "Yapı Elemanları", YTÜ, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 3
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 3
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Seminer
Teknik gezi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 40 80
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 91