İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT217 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimarlık Yapı Bilgisi 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | •Mimarlık yapı bilgisi ile ilgili temel prensipleri öğrenme, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı ile ilgili temel özellikler öğrenme, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konularının temel çizimine dair gereken teknik bilgilerin öğrenilmesi, •Temel, duvar, pencere, kapı ve çatı konuları ile alakalı yapılan inşat uygulamarından örneklerin incelenerek yanlış yapılan uygulamaları öğrenme, •İşlenen konularla ilgili verilen teknik terimlerin anlamlarını öğrenme. |
Dersin İçeriği: | Mimarlık yapı bilgisi ile ilgili genel disiplinlerin öğrenilmesi bağlamında, yapısal temel prensipler, temel, duvar, pencere, kapı ve çatı gibi temel yapı bilgisi konularının işlenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Ders izlencesi | yok |
2) | Yapısal Prensipler: kuvvet, stres, esneme, dönme, elastikiyet, yer çekimi, momentum, gerilme | yok |
3) | Bina iç ve dışında, strüktüre bağlı davranışların incelenmesi: dikey elemanlar, yatay elemanlar | yok |
4) | Dış yapı elemanları: Temel konusu, toprağın doğal yapısı, temel türleri | yok |
5) | Temel türleri: Temel konusu ile ilgili çizim çalışması yapılması | yok |
6) | Duvarlar: dış duvarlar, duvar kaplama malzemesi, ısı yalıtımı | yok |
7) | VİZE SINAVI | yok |
8) | Mimarlık yapı bilgisi terimleri Mimarlık yapı bilgisi temel prensiplerini kavrama | yok |
9) | Pencereler: söve, parapet, denizlik, pencere türleri | yok |
10) | Pencereler,Pencere çizimi | yok |
11) | Kapılar | yok |
12) | Kapı çizimi | yok |
13) | Çatılar | yok |
14) | Çatı çizimi | yok |
15) | FİNAL ÖDEVİ TESLİMİ | yok |
16) | FİNAL ÖDEVİ TESLİMİ | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok/none |
Diğer Kaynaklar: | •Ashcroft, R. (2010). “Construction for interior designers”, 2nd ed., London: Longman. •Baytop, F. (2010). “İnşaat Uygulamalarında Yanlışlar Doğrular. İstanbul: YEM Yayın. •ÇELEBİ, R. "Yapı Elemanları", YTÜ, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 3 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 3 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 3 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 3 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Seminer | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 91 |