Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
yok |
2) |
Ergonomiye giriş. |
yok |
3) |
İnsan çeşitliliği, ergonomi ve antropometri |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
4) |
Ergonomi ve antropometri hakkında tanımlar, ilkeler ve standartlar |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir |
5) |
İnsan çeşitliliği ve eylemleri: Antropometri ilkeleri
Ayakta durma, oturma, vücut için tek eylemler, el/ayak |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
6) |
Çalışma alanları ve ergonomiyle olan ilişkisi: Antropometrik açıdan çalışma yeri düzenleme |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
7) |
Çalışma alanları ve ergonomiyle olan ilişkisi: Fizyolojik açıdan çalışma yeri düzenleme İklimlendirme |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
8) |
Vize sınavı |
yok |
9) |
Çalışma alanları ve ergonomiyle olan ilişkisi:
Fizyolojik açıdan çalışma yeri düzenleme
Ses ve gürültü, Aydınlatma |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
10) |
Çalışma alanları ve ergonomi ile olan ilişkisi: Fizyolojik açıdan çalışma yeri düzenleme Titreşim ve Zararlı maddeler |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
11) |
Mutfak ve ergonomi ile olan ilişkisi |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
12) |
Banyo ve ergonomi ile olan ilişkisi |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
13) |
Oturma ve yemek odası ve ergonomi ile olan ilişkisi |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
14) |
Yatak odası ve diğer yaşam alanları ve ergonomi ile olan ilişkisi |
Ödev; Gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
15) |
Kamusal alanlar ve ergonomi ilişkisi - Kent ölçeğinde ergonomi |
Ödev; gelecek ders için belirtilen metnin okunması ve analiz edilmesi beklenir. |
16) |
Final Sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|