İÇT402 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT402
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 18
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: İÇT401 - İçmimarlık Çevre Tasarım 5 | İÇT451 - İç Mimarlık Çevre Tasarımı 5
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlık Çevre Tasarımı Bitirme Projesi: Otel Tasarımı
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran bitirme projesi çalışmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin amacı tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran bitirme projesi çalışmasını içerir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme Projesi çalışma programı hakkında bilgilendirme Seçilen konu ile ilgili kurumsal kimlik araştırması -
2) Belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli alternatifli plan çizimlerinin değerlendirme -
3) Belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli alternatifli plan çizimlerinin değerlendirme -
4) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/100 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması -
5) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması -
6) Bitirme Projesi Hazırlık dersinde belirlenen konsept doğrultusunda seçilen 1/50 ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması -
7) vize -
8) 1/50 plan ve kesit görünüşlerle ilgili çalışmayı sonlandırma ve 3 boyutlu perspektif anlatımlı sunumlar -
9) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, 3 boyutlu çizim üzerinden aydınlatma, zemin malzeme tanımlamaları, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi -
10) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, 3 boyutlu çizim üzerinden aydınlatma, zemin malzeme tanımlamaları, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi -
11) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması -
12) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması -
13) 1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım. Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi -
14) Final çizimlerinin son kritikleri 1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda bilgilendirme ve örnek anlatım. Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi -
15) FİNAL PROJESİ TESLİMİ -
16) final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data; Neufert, E. 2013, New York.
Diğer Kaynaklar: Haffele ve Hettich mobilya aksesuarları online kataloğu
Örs, Y., Hakan K. Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın 2014
Mimarlığın Öyküsü; ROTH, L. 2010.
Ching, F., 2014. Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim, YEM Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 3
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 2
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 2
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 2
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 20 20 400
Ara Sınavlar 3 30 90
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 525