Dersin Amacı: |
Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Derse genel bir bakış. |
None |
2) |
Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
3) |
Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
4) |
Yaratıcı Bireyin Özellikleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
5) |
Yaratıcılığın Temel Boyutları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
6) |
Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
7) |
Vize Uygulaması.
Proje-1 (Teslim/Sunum). |
None |
8) |
Yaratıcı Düşünme Süreci. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
9) |
Altı Şapka Düşünme Tekniği.
Sınıf İçi uygulamalar. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
10) |
Beyin Fırtınası Tekniği.
Tekniğin sınıf içinde uygulanması. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
11) |
Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
|
12) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar. |
None |
13) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar -2 |
None |
14) |
Final Sınavı.
Proje-2 (Teslim/Sunum) |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|