Dersin Amacı: |
Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Derse genel bir bakış. |
None |
2) |
Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
3) |
Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
4) |
Yaratıcı Bireyin Özellikleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
5) |
Yaratıcılığın Temel Boyutları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
6) |
Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
7) |
Vize Uygulaması.
Proje-1 (Teslim/Sunum). |
None |
8) |
Yaratıcı Düşünme Süreci. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
9) |
Altı Şapka Düşünme Tekniği.
Sınıf İçi uygulamalar. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
10) |
Beyin Fırtınası Tekniği.
Tekniğin sınıf içinde uygulanması. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
11) |
Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
|
12) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar. |
None |
13) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar -2 |
None |
14) |
Final Sınavı.
Proje-2 (Teslim/Sunum) |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. |
|
2) |
Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. |
|
3) |
Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. |
|
4) |
Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
|
5) |
Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
|