Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UIS472 | ||||||||
Ders İsmi: | Edebiyat ve Siyaset | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaseti muhtemelen en popüler sanat dallarından biri olan edebiyat üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere siyasetteki temel meseleleri, konseptleri ve ideolojileri anlatır ve bunların kitaplarda ne şekilde yansıtıldığını, temsil edildiğini ve/veya eleştirildiğini göstermeye çalışır. Dönem boyunca üzerinden geçilecek konular şunlardır: otoriter rejimler, totaliteryanizm, ırkçılık, komünizm, anarşi, kapitalizm ve militarism. |
Dersin İçeriği: | Siyaset ve Edebiyat Arasındaki İlişki; Edebiyatta Siyaset; Eleştirel İçerik Analizi; Edebiyat ve Otoriteryanizm; Edebiyat ve Totaliteryanizm; Edebiyat ve Anarşizm; Edebiyat ve Kapitalizm; Edebiyat ve Militarizm; Edebiyat ve Irkçılık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • İzlencenin gözden geçirilmesi | Yok |
2) | • Kültürle siyaset arasındaki bağı ortaya koymak • Kİtapların siyasi analizinin nasıl yapılacağını göstermek. | Yok |
3) | • Otoriterleşmeyi anlatmak • 2o. yydaki otoriter rejimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak | Hayvan Çiftliği, George Orwell |
4) | • Önceki haftanın tartışması ışığında Hayvan Çiftliği’ni tartışmak | Hayvan Çiftliği, George Orwell |
5) | - Totaliterizm ve 20.yydaki totaliter rejimleri anlatmak | 1984, George Orwell |
6) | • Önceki haftanın tartışmaıs ışığında 1984’ü tartışmak | 1984, George Orwell |
7) | • Anarşi ve teorik altyapısı hakkında fikir sahibi olmak | Mülksüzler, Ursula K. Le Guin |
8) | • Kapitalizmin anlatılması ve kapitalizmin anarşi ve komünizmden farklılıklarının ortaya konması | Mülksüzler, Ursula K. Le Guin |
9) | Önceki haftanın ışığında Mülksüzler'i tartışmak Anarşi ve kapitalizme karşılaştırmalı perspektiften bakmak | Mülksüzler, Ursula K. Le Guin |
10) | • Mİlitarizmin anlatılması * Mİlitarizm toplumda nasıl etkin olur? Bireyler üzerindeki etkisi nedir? Savaşla bağı nedir? Dünyada militarist rejimlerden örnekler | Taşıdıkları Şeyler kitabı, Tim O’ Brien |
11) | • Taşıdıkları Şeyler kitabı üzerinden militarism tartışması | Taşıdıkları Şeyler kitabı, Tim O’ Brien |
12) | • Irkçılığın anlatılması • Irkçılık nedir? Amerika’da 1950’ler ve 1960’lardaki ırkçılık? Irkçılık bugün dünyada nasıl etkin oluyor? | Bülbülü Öldürmek, Harper Lee |
13) | • Kitap ışığında ırkçılığın tartışılması | Bülbülü Öldürmek, Harper Lee |
14) | • Dönemin özeti | Yok |
15) | • Öğrencileri final sınavıyla değerlendirmek • Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin kaynakçası yoktur. Fakat öğrenciler dönem boyunca edebi eserler okuyacaktır. Eserlerin listesi:: Orwell, George. 2008. 1984. Can Yayınları. Orwell, George. 2019. Hayvan Çiftliği. Can Yayınları. Le Guin, Ursula. 1999. Mülksüzler. İthaki Yayınları O’Brien, Tim. 2016. Taşıdıkları Şeyler. Siren Yayınları Lee, Harper. 2019. Bülbülü Öldürmek. Sel Yayınları There is no textbook in this course. However, students are expected to read literature books during the semester. Here is the list of the books: Orwell, George. 2008. Nineteen Eighty Four. Penguin Books. Orwell, George. 2008. Animal Farm. Penguin Books. Le Guin, Ursula. 1999. The Dispossessed. Orion Books O’Brien, Tim. 1990. The Things They Carried. Houghton Mifflin Harcourt Lee, Harper. 1960. To Kill a Mockingbird. J. B. Lippincott & Co. |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 2 |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | 2 |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | 4 |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | 1 |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | 4 |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 2 |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 50 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Final | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 174 |