Eğitim Yönetimi ve Denetimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT-568 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan Kaynakları ve Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; insan kaynakları yönetimi süreçlerinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere İKY işlevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve giriş | Ders kitabı ve makaleler |
2) | İnsan kaynakların yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
3) | İnsan Kaynakları Yönetimi– Genel Bilgiler Örgüt Kuramları ve İKY Gelişimi- İKY İşlevleri, İlkeleri, Örgütlenmesi; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İKY Sistemleri Alanında Teknolojik Gelişmeler | Ders kitabı ve makaleler |
4) | İnsan Kaynakları ve Yönetimi İşlevleri İçin Hazırlık Aşaması: İş Analizleri; İş (Görev) Tanımları; Görev Gerekleri | Ders kitabı ve makaleler |
5) | Personel yönetiminden insan kaynaklarının yönetimine personel yönetiminin sorunları | Ders kitabı ve makaleler |
6) | Personel yönetiminin işlevleri: çözümleme-belirleme, bilgilendirme, danışmanlık, seçme, geliştirme, bütünleştirme, koruma, ödeme, ayırma | Ders kitabı ve makaleler |
7) | İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler | Ders kitabı ve makaleler |
8) | Ara Sınav | Ders kitabı ve makaleler |
9) | Örgütsel Sosyalizasyon ve Kariyer Yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
10) | Performans (Başarım) Değerleme; Performans Değerleme Yöntemleri | Ders kitabı ve makaleler |
11) | Türkiye’de insan kaynaklarının yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
12) | Türkiye’de personel yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
13) | Çağdaş personel yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
14) | Genel tekrar | Ders kitabı ve makaleler |
15) | Final | Ders kitabı ve makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Human Resource Management- Gary Dessler (2013) İnsan Kaynakları Yönetimi, Dursun BİNGÖL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |||||||
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |||||||
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |||||||
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |||||||
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |
3) | Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |
6) | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |
7) | İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |
8) | Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 | 675 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 684 |