EGT569 Eğitimde Stratejik Planlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT569
Ders İsmi: Eğitimde Stratejik Planlama
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrayabilme ve eğitim planlaması konusunda bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Eğitim planlaması ile ilgili temel kavramlar; Eğitim planlamasının amaçları; eğitim planlaması ve yöntemleri; Eğitimde Planlama Modellerinin Kullanımı; Eğitim Planlamasında Nicelik Sorunu; eğitim planlamasının demografik yönleri; Türkiye'de eğitim planlamasının yönetimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim planlaması ile ilgili temel kavramlarını bilir
2) Eğitim planlamasının amaçlarını ve yöntemlerini bilir
3) Eğitim planlamasının demografik yönlerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitimde Planlama Modellerinin Kullanımını bilir
2) Eğitim Planlamasında Nicelik Sorununu bilir
3) Türkiye'de eğitim planlamasının yönetimini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim planlamasının temel kavramları Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
2) Eğitim planlamasının amaçları Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
3) Eğitim planlamasının amaçları Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
4) Eğitim planlaması ve teknikleri Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
5) Eğitim planlaması ve teknikleri Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
6) Eğitim planlama modellerinin kullanımı Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
7) Ara sınav
8) Ara sınav
9) Eğitim planlamasında kalite sorunları Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
10) Eğitim planlamasının demografik boyutu Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
11) Eğitim planlamasının demografik boyutu Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
12) Türkiye'de eğitim planlamasının yönetimi Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
13) Türkiye'de eğitim planlamasının yönetimi Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
14) Türkiye'de eğitim planlamasının yönetimi Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı
Diğer Kaynaklar: Adem, M. Eğitim Planlaması / Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 4
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Derse Özgü Staj 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 6 5 30
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 226