Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygulamalı bir sosyal bilim olarak politika analizinin gelişimi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
2) |
Politika analizinin kapsamı |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
3) |
Politika tartışmalarının türleri |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
4) |
Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılması |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
5) |
Politika alternatiflerinin belirlenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
6) |
Politika eylemlerinin biçimlendirilmesi ve sunulması |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Politika uygulama ve politika sonuçlarının izlenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
10) |
Politika performansının değerlendirilmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
11) |
Politika konusunda yazılar-makaleler hazırlama |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
12) |
Güncel eğitim politikası konuları ve sorunları – Ulusal politikalar |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
13) |
Eğitim politikalarının irdelenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
14) |
Global perspektiften eğitim politikası |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
Diğer Kaynaklar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
3 |
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
|
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
|
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
5 |