EGT-573 Ulusal Eğitim Politikalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-573
Ders İsmi: Ulusal Eğitim Politikaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitimde farklı politika yaklaşımlarını, politika belirleme sürecinde etkili olan aktörleri ve bu politikaları biçimlendiren ulusal ve evrensel bağlamları kavramak, öğrencilere kamu politikaları ve politika analizi hakkında genel bir anlayış kazandırmak, öğrencilerde kamu politikalarına ilişkin rapor yazma becerisi geliştirmek, öğrencilere politika analizi yapmak için kullanılan yöntemleri ve prosedürleri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu derste, kamu politika süreci ve özelde eğitimde politika analizine yönelik olarak politika çalışmalarının tarihsel geçmişi ve gelişim süreci incelenir. Politika analizine ilişkin kuramlar, kavramlar, terimler ve metodolojiler ile politika analizinde kullanılan prosedürler, eğitimdeki güncel politika uygulamaları incelenerek verilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Politika analizinin tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Politika alternatiflerinin nasıl belirlendiğini analiz eder.
2) Politika eylemlerinin nasıl biçimlendirildiğini ve sunulduğunu değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılmasını kavrar.
2) Politika uygulama ve politika sonuçlarının nasıl izlendiğini bilir.
3) Politika performansının nasıl değerlendirildiğini kavrar.
4) Güncel eğitim politikası konuları ve sorunlarının farkındadır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygulamalı bir sosyal bilim olarak politika analizinin gelişimi Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
2) Politika analizinin kapsamı Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
3) Politika tartışmalarının türleri Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
4) Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılması Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
5) Politika alternatiflerinin belirlenmesi Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
6) Politika eylemlerinin biçimlendirilmesi ve sunulması Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
7) Ara sınav
8) Ara sınav
9) Politika uygulama ve politika sonuçlarının izlenmesi Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
10) Politika performansının değerlendirilmesi Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
11) Politika konusunda yazılar-makaleler hazırlama Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
12) Güncel eğitim politikası konuları ve sorunları – Ulusal politikalar Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
13) Eğitim politikalarının irdelenmesi Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
14) Global perspektiften eğitim politikası Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics
Diğer Kaynaklar: 1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

6

7

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 15 4 60
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 225