Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bu derste öğrenciler ve öğretmenin tanışması ve ders içeriklerinin, ders amacının ve ders işleyişinin şeffaf bir şekilde öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. |
Yok |
2) |
Bu derste 20. yüzyılın başlarından günümüze sanatın mekanı nasıl kullandığını, belli başlı sanat akımları üzerinden inceleyerek, çağdaş sanatın günümüz mekan tasarımına olan etkilerini ve katkılarını gözlemleyeceğiz. Bu dersin sonunda, günümüz mekan tasarımında bu sanatsal araştırmalarından nasıl yararlanabileceğimizi tartışacağız. |
Yok |
3) |
Bu derste kavram nedir ve nasıl kullanılır konusuna değinecek ve kavramsal düşünmenin yöntemlerini, yararlarını ve olası kazançlarını tartışacağız. |
Yok |
4) |
Bu derste kavramsal üretimde kullanılan tasarım üçgenini tanıyacağız. İşlev (function) - amaç (goal) - yorum (twist) olarak ayrılan kavramsal üretim üçgeninde, farklı olgu ve ihtiyaçların kavramsallaşması üzerinden nasıl özgün deneyimler oluşturulabileceğini, ya da kavramsal düşünce ile yalın veya basit tasarımların nasıl özgünleştirilebileceğini tartışacağız. |
Yok |
5) |
Bu derste, kavramsal üretim ve tasarım üçgeni bilgilerini kullanarak, öğrencilerin seçeceği var olan bir mekanın (bir işletme, kamu alanı vb. ) kavramsal çözümlemesini yapacağız. Bu dersin amacı, hazır bir mekanın üretim sistemini ve kavramsal köklerini ortaya çıkaracak bir analiz yapmak ve bunun üzerinden mekanın ilk tasarımında kullanılan mantığı çözmektir. |
Yok |
6) |
Bu derste öğrenciler, kullandıkları veya ilgilendikleri bir mekanın içini gezerek fotoğraflarını çekecekler, ve bu fotoğrafladıkları mekanda yapacakları bir projenin kavramsal tasarım projesini hazırlamaya başlayacaklar. Bu dersin amacı, var olan bir mekanın üzerinden, hedeflenen bir işlev, belirli bir amaç ve kavramsal kaynaklı bir yoruma başlı olarak, bütüncül ve uyumlu bir tasarım üretmektir. |
Yok |
7) |
Bu derste öğrencilerin sunacakları tasarım proje dosyaları toplanacak ve vize sınavı şeklinde değerlendirilecektir. |
Yok |
8) |
Bu derste öğrenciler Nicolas Bourrioud'un ilişkisel estetik kavramı ile tekrar tanışacak, deneyim üretimi üzerinden toplumsal projelere ve mekan kullanımına dair bilgiler edinecektir. Bu dersin amacı, öğrencilerin üretimlerinde işletmeye veya özel hizmete yönelik mekan tasarımından, kamusal alana özgü ve toplumsal işlevlere yönelik bir tasarım mantığına geçişi sağlamaktır. |
Yok |
9) |
Bu derste özellikle ilişkisel estetiğin de değindiği ve belediyeler ve yerel otorieteler tarafından da uygulanan soylulaştırma (gentrification) kavramına dair öğrencileri bilgilendirmektir. Bu dersin amacı, soylulaştırma üzerinden öğrencilere mekanların ve kamusal alanların algısının nasıl değiştirilebileceğini ve insan ilişkileri ve toplumsal işlevler adına nasıl projeler oluşturulabileceğini öğrencilere gösterebilmektir. |
Yok |
10) |
Bu derste ilişkisel estetik, soylulaştırma kavramlarının kullanıldığı projeler tanıtılacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere, şehirlere ve mahallelere özgü toplumsal kaynaklı projelerin nasıl üretildiğini, deneyim üretiminde seyirciyi ve katılımcıyı nasıl kullanabileceğimizi ve böylece yaşam alalarını kavramsal olarak nasıl dönüştürebileceğimizi göstermektir. |
Yok |
11) |
Bu derste, önceki derslerde ifade edilen kavramsal temelli ve toplumsal işlevli kamu projelerine benzer bir projenin öğrenciler tarafından nasıl şekillendirilebileceğini anlatacağız. İlk adım olarak, öğrencilerin kendi yaşam alanlarını tanıyabilmesi ve projenin temelleneceği kavramları, işlevleri ve ilişkileri tespit edebilecekleri araştırma teknikleri gösterilecektir. |
Yok |
12) |
Bu derste seçilen bir kamusal alanın tarihi, toplumsal bileşenleri, kavramsal çerçevesi ve olası deneyim fırsatları çözümlecektir. Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi projeleri adına yapacakları araştırmanın cevaplaması gereken soruları ve sonrasında oluşturacakları tasarım üçgeninin kavramsal ihtiyaçlarını belirlemektir. |
Yok |
13) |
Bu derste öğrenciler hazırladıkları proje metinlerini paylaşacak ve final tesliminden gerçekleştirmeleri gereken eylemleri, eksikleri ve düzeltmeleri eğitmenlerinden öğreneceklerdir. Bu dersin amacı öğrencileri hazırlayacakları proje dosyası ve metne dair bilgilendirmek ve mümkün olan en iyi üretimi vermeleri desteklemektir. |
Yok |
14) |
Bu derste öğrenciler final sınavı dahilinde projeler dosyalarını teslim edeceklerdir. |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|