Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT445 | ||||||||
Ders İsmi: | Multimedya Atolyesi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EDA ÇEKİL KONRAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BUSE TOPSAKAL Dr.Öğr.Üyesi EDA ÇEKİL KONRAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin disiplinlerarası üretimler gerçekleştirebilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin seçecekleri bir mecrada üretecekleri fotoğraf, video, poster gibi sanat ve tasarım çalışmalarını gerçekleştirmelerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin işlenişine dair bilgilendirme. | ... |
2) | Video sanatı ve tarihi. | ... |
2) | Video sanatı örneklerinin incelenmesi. | yok |
3) | Proje konusu belirleme. | ... |
4) | Benzer çalışmalar ve projeler üzerine analizler. | ... |
5) | Projede kullanılacak tekniklerin belirlenmesi. | ... |
6) | Gezi | ... |
7) | Proje önerilerinin sunulması | ... |
8) | Vize teslimleri | ... |
9) | Proje uygulamaları / stüdyo çalışmaları. | ... |
10) | Proje uygulamaları / stüdyo çalışmaları. | ... |
11) | Gezi | ... |
12) | Proje uygulamaları | ... |
13) | Final projesi için çalışma, derste sorular ve sorunlar üzerinden geçeceğiz. | ... |
14) | Final Projesi Sunumu | ... |
15) | Final projesi sunumu | ... |
16) | Final | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | .... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 4 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 4 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 5 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 5 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 6 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Arazi Çalışması | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer | 6 | 5 | 30 |
Ödevler | 0 | 6 | 0 |
Ara Sınavlar | 6 | 3 | 18 |
Juri | 5 | 3 | 15 |
Final | 3 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 118 |