MİMBS203 Kültür, Kimlik, Özgünlükİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMBS203
Ders İsmi: Kültür, Kimlik, Özgünlük
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BEHİYE IŞIK AKSULU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doğrudan ya da dolaylı olarak mimari mirasa müdahale edecek mimar adaylarını kent kimliği ve özgünlüğü konusunda temel bilgilerle donatmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu bağlamda, Kültür tanımı, Kültürün parametreleri, Kültürel sınırlar, Kültürel iletim araçları, Kent fikri, Kent kültürü, Kentli toplum, Tarihi süreklilik, 18. yüzyıl kent biçiminin yeni prensipleri, Kent kimliği ve kent özgünlüğü başlıkları altında seçilmiş örnekler üzerinden konuya ilişkin öğrenci katılımlı tartışmalar ile ders yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnsan,Kültür ve kent etkileşimini anlamak.
2) Özgünlük parametreleri ve kent ilişkisini anlamak
3) Tarih –kent gelişimi ilişkisini anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür tanımı,
2) Kültürün parametreleri
3) Kültürel sınırlar
4) Kültürel iletim araçları
5) Kent fikri
6) Kent kültürü
7) Kentli toplum
8) Tarihi süreklilik
9) Ara sınav
10) 18. yüzyıl kent biçiminin yeni prensipleri
11) kent özgünlüğü başlıkları
12) Seçili örneklerin sunumu
13) Seçili örneklerin sunumu
14) Seçili örneklerin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, 2018, Bozkurt GÜVENÇ, Sosyal Kültürel Değişme, 2016,
Bozkurt Güvenç,Kültürün Abc ‘si, 2019
Aslanoğlu, Rana, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Asa Kitabevi, Bursa, 1998.
Galley, C. C., Cultural Policy, Cultural Heritage And Regional Development, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, The State University of New Jersey, New Jersey, 2001.
Keleş, Ruşen, Kent ve Kültür Üzerine, Mülkiye Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 246, 2005.
Kongar, Emre, Kültür Üzerine. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1989.
Tekeli, İlhan, Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982.
Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Ç:A. Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2004
UNESCO, Mexico City Declaration on Cultural Policies, http://portal.unesco.org/culture/en/files/12762/11295421661mexico_en.pd f/mexico_en.pdf. Uygur, Nermi, Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2006.
Diğer Kaynaklar: Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, 2018, Bozkurt GÜVENÇ, Sosyal Kültürel Değişme, 2016,
Bozkurt Güvenç,Kültürün Abc ‘si, 2019
Aslanoğlu, Rana, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Asa Kitabevi, Bursa, 1998.
Galley, C. C., Cultural Policy, Cultural Heritage And Regional Development, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, The State University of New Jersey, New Jersey, 2001.
Keleş, Ruşen, Kent ve Kültür Üzerine, Mülkiye Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 246, 2005.
Kongar, Emre, Kültür Üzerine. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1989.
Tekeli, İlhan, Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982.
Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Ç:A. Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2004
UNESCO, Mexico City Declaration on Cultural Policies, http://portal.unesco.org/culture/en/files/12762/11295421661mexico_en.pd f/mexico_en.pdf. Uygur, Nermi, Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 1
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 25
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 2 22
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Toplam İş Yükü 60