Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihi yapı kavramı |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
2) |
Tarihi yapıların koruma sorunları
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
3) |
tarihi yapılarda yeni işlevin belirlenmesini etkileyen faktörler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
4) |
Yeni işlev seçeneklerinin belirlenmesinde kriterler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
5) |
Yeni işlev seçeneklerinin belirlenmesinde Yasa ve ilke kararları
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
6) |
Yurt içi ve yurt dışında yaklaşımlar
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
7) |
Ara sınav
|
|
8) |
Yurt dışından örnekler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
9) |
Yurt dışından örnekler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
10) |
Sunumlar,Tartışma
|
|
11) |
Yurt içinden örnekler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
12) |
Yurt içinden örnekler
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
13) |
Sunumlar, Tartışma
|
|
14) |
Değerlendirme
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
ÖZKARAGÖZ, K . , Tarihsel Sit Alanlarında Koruma - Geliştirme Yenileştirme Tasarım Programları İçin Bir Yöntem Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1990(İ.T.Ü. Yüksek Lisans Tezi) YAZICI,B.,19.YY Geleneksel Konya Konutlarında İşlev Dönüşümü ve Etkileri, Konya, 2010. (Selçuk Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi) ÇEÇENER, B. , Çevre ve Yapı Korunmasının Gereği, Yapı, 1976. ÖZER, B. , Konservasyon, Restorasyon ve Rövitalizasyon Sergisi, 1979. AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007. GÖRGÜLÜ, İ. , Zaman İçinde Çevreye Bağlı Olarak Fonksiyonel Değişime Uğrayan Bir Yapı Grubunun Eski ve Yeni Fonksiyonlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi, İstanbul, 1989.(Y.Ü Yüksek Lisans Tezi)
FEILDEN,B.M. Conservation of Historic Buildings, Reed Educational and Professional Publishing Ltd., Great Britain, 1997.
KUBAN, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu Kuram ve Uygulama, YEM Yayınları, İstanbul, 2000.
ALTINOLUK, Ü. , Eski Yapılarda Yeni Fonksiyonlar, İstanbul, 1991.
ALTINOLUK, Ü.(1998). Binaların Yeniden Kullanımı Program- TasarımUygulama- Kullanım. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
ÖZKARAGÖZ, K . , Tarihsel Sit Alanlarında Koruma - Geliştirme Yenileştirme Tasarım Programları İçin Bir Yöntem Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1990(İ.T.Ü. Yüksek Lisans Tezi) YAZICI,B.,19.YY Geleneksel Konya Konutlarında İşlev Dönüşümü ve Etkileri, Konya, 2010. (Selçuk Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi) ÇEÇENER, B. , Çevre ve Yapı Korunmasının Gereği, Yapı, 1976. ÖZER, B. , Konservasyon, Restorasyon ve Rövitalizasyon Sergisi, 1979. AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007. GÖRGÜLÜ, İ. , Zaman İçinde Çevreye Bağlı Olarak Fonksiyonel Değişime Uğrayan Bir Yapı Grubunun Eski ve Yeni Fonksiyonlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi, İstanbul, 1989.(Y.Ü Yüksek Lisans Tezi)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
3 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
3 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |