MİMBS305 Kentsel Dönüşüm Ve Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMBS305
Ders İsmi: Kentsel Dönüşüm Ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kentsel dönüşüm kavramına, benzer ve farklı çerçevelerine, kent sistemi ve formu arasındaki ilişkilerini planlama, mimarlık, kentsel tasarım kriterlerine göre anlamak, yorumlamak ve yeni kentsel program yaratma ve uygulama araçlarını öğrenme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği: Kentsel dönüşüm politikalarını irdeleyerek, bu politikalar ile ilgili planlama, kentsel tasarım ve mimarlık disiplinlerinin method ve teknikleri, sosyal, ekonomik, çevresel ve politik konular ile teorik ve pratik alanlarda inceler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kentsel dönüşüm kavramına kritik bakış açısı kazanmak
2) Kentsel dönüşüm esas ve mevzuat konularını öğrenmek ve araştırmak
3) Mimarlık, kentsel tasarım ve kentsel planlama disiplinlerini kentsel dönüşüm konusu ile irdelemek.
4) Kentsel dönüşümün sosyal, ekonomik, çevresel ve politik konularının etkilerini kentsel mekanlar üzerinde incelemek
5) Kentsel dönüşüm politikalarını öğrenmek, yorumlamak ve geliştirmek üzerine kurulu metod ve teknikleri uygulamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Thorns, Ersoy (2016) Ders Notları
2) Kentsel Dönüşüm Kavramı Thorns, Ersoy (2016), Özdemir
3) Kentsel Dönüşüm Kavramı – Karşılaştırmalı Bağlamlar Ersoy (2016), Özdemir
4) Kentsel Modelleri – Kentsel Dönüşüm Modelleri Ders Notları
5) Kentsel Dönüşüm Mevzuatı Özdemir
6) Kentsel Dönüşüm Esas Konuları I Thorns, Ersoy (2016)
7) Kentsel Dönüşüm Esas Konuları II Özdemir
8) Arasınav - Tartışma yok
9) Kentsel Dönüşüm Politika Tasarımları Thorns Ders Notları
10) Kentsel Dönüşüm Politika Örnekleri Ders Notları
11) Kentsel Dönüşüm Politika Teknikleri Özdemir
12) Planlama, Mimarlık ve Kentsel Tasarım Bağları I Ders Notları
13) Planlama, Mimarlık ve Kentsel Tasarım Bağları II Ders Notları
14) Özet - Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Melih Ersoy, 2016. Kentsel Planlama Kuramları, İmge Yayıncılık, İstanbul.
Melih Ersoy, 2015.Kentsel Planlamada Standartlar, Ninova Yayıncılık, İstanbul.
David C. Thorns, 2004. Kentlerin Dönüşümü - Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam, Soyak, İstanbul.

Dilek Özdemir, 2011. Kentsel Dönüşümde Politika, Mevzuat, Uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.

Diğer Kaynaklar: Melih Ersoy, 2016. Kentsel Planlama Kuramları, İmge Yayıncılık, İstanbul.
Melih Ersoy, 2015.Kentsel Planlamada Standartlar, Ninova Yayıncılık, İstanbul.
David C. Thorns, 2004. Kentlerin Dönüşümü - Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam, Soyak, İstanbul.

Dilek Özdemir, 2011. Kentsel Dönüşümde Politika, Mevzuat, Uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Uygulama 1 % 15
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Juri 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 1 4 4
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60