MİMBS306 Bitkilerle Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMBS306
Ders İsmi: Bitkilerle Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bitkilerin mimari tasarımda kullanım potansiyelleri ele alınarak, mekansal düzenlemelerde bitkisel elemanların en verimli şekilde kullanımı konusunda öğrenciye bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, mimari mekan konsepti içerisinde bitkilerle tasarımın aşamaları ve temel ilkeleri, bitkilerin mimari bir eleman olarak tanınması mekan yaratmak, bitkilerin botanik özellikleri, tasarıma yön veren görsel/işlevsel özellikleri, bitkilerle mekan yaratma ve bitkisel tasarım projesinin çizilmesi konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bitki materyaınin sınıflandırılmasını ve teknik özelliklerini kavratmak
2) Bitki materyalinin peyzaj tasarımında kullanım alternatiflerini kavratmak.
3) Bitkisel tasarım prensiplerini ve mimari projelerde ifade tekniklerini kullanma becerisi kazandırmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve giriş
2) Bitkiler alemi- Botanik ve Tasarım ilişkisi
3) Tasarım elemanı olarak bitki
4) Bitkilerin sınıflandırılması
5) Bitkisel Tasarım Projesinin oluşturulması
6) Bitkilerin fiziksel özellikleri-form/renk/doku
7) Bitkilerin grafik ifade teknikleri-bitki lejandı oluşturmak
8) Bitkilerin görsel ve işlevsel özellikleri
9) ARASINAV
10) Bitkilerle tasarımda temel tasarım ilkeleri
11) Bitkisel Tasarım araştırma /proje konusunda çalışmalar
12) Bitkisel Tasarım araştırma /proje konusunda çalışmalar
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AUSTIN, R.L., Designing with plants, Newyork, Van Nostrand Reinhold Company, 1982.
AUSTIN, Richard L., Elements of planting design, Wiley; (October 23, 2001).
CARPENTER, P.L.; WALKER, T.D., Plants in the Landscapes, USA, Waveland Press, 1998.
HOOPER, L; Landscape Architectural Graphic Standards (Ramsey/Sleeper Architectural Graphic Standards Series) , Wiley; Pap/Onl St edition (September 28, 2007).
POWELL, Anne-Marie; Urban gardens : plans and planting designs , Cassell Illustrated, 2005.
ROBINSON, N., The Planting Design Handbook, Gower Publications, 1994.
THOMPSON, William; Sustainable Landscape Construction: A Guide to Green Building Outdoors, Island Press; (November 13, 2007).
YILDIZCI, A.C., Bitkisel Tasarım, İstanbul, Atlas ofset, 1988.
Diğer Kaynaklar: AUSTIN, R.L., Designing with plants, Newyork, Van Nostrand Reinhold Company, 1982.
AUSTIN, Richard L., Elements of planting design, Wiley; (October 23, 2001).
CARPENTER, P.L.; WALKER, T.D., Plants in the Landscapes, USA, Waveland Press, 1998.
HOOPER, L; Landscape Architectural Graphic Standards (Ramsey/Sleeper Architectural Graphic Standards Series) , Wiley; Pap/Onl St edition (September 28, 2007).
POWELL, Anne-Marie; Urban gardens : plans and planting designs , Cassell Illustrated, 2005.
ROBINSON, N., The Planting Design Handbook, Gower Publications, 1994.
THOMPSON, William; Sustainable Landscape Construction: A Guide to Green Building Outdoors, Island Press; (November 13, 2007).
YILDIZCI, A.C., Bitkisel Tasarım, İstanbul, Atlas ofset, 1988.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 3
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 3
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 3
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 5 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 70