E-MBA511 Pazarlama Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-MBA511
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BAŞAK TAVMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI
Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
EMEL KOÇ
Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BAŞAK TAVMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, pazarlamada stratejik yönetim, şirket felsefesi, durum ve rekabet analizi, portföy matrisleri, pazarlama bileşenleri optimizasyonu, bütçe, denetim, pazar payı ve karlılık analizi konularını örnek olaylarla öğrencilere öğretmektir.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi, pazarlama ile ilgili kavramlar, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, hedef pazar, pazar Konumlandırması, pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler (mikro ve makro çevre), ürün kavramı ve ürün sınıflandırmaları, ürün yaşam eğrisi ve yeni ürün geliştirme süreci, Marka ve yönetimi, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalı ve kanal üyelerinin işlevleri, satış yönetimi ve kişisel satış, hizmetlerin yönetimi, reklam yönetimi, risk yönetimi, stratejiler konularına değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlamanın tanımı, içeriği ve önemini açıklamak. Önemli pazarlama kavramlarını tanımlamak. Talep tahmini, ölçülmesi, pazar araştırması, hedef kitle belirleme ve bölümlendirmeyi açıklamak
2) Müşteri değeri, memnuniyeti ve sadakatini tanımlamak. Bireysel ve şirket müşterilerini tanımlamak ve aralarındaki farkları açıklamak. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini açıklamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ürün yaşam eğrisinin her bir aşamasında uygulanması gereken pazarlama stratejilerini açıklamak. Ürün türlerini ve özelliklerini açıklamak. Fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejilerindeki önemli kavramları açıklamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tüketici ve rekabet analizi için pazarlama araştırması tekniklerini anlamak. Pazarlama üretkenliğini ölçmek için en iyi metrikleri açıklamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın tanımını ve kapsamını açıklamak Önemli pazarlama kavramlarını tanımlamak Pazarlama çevresini belirleyen faktörleri açıklamak Pazarlama yönetiminin kilit işlevlerini anlamak
1)
1)
2) Pazarlamanın müşteri değeri üzerindeki etkisini açıklamak Şirket bölümleri bazında stratejik planlamayı tanımlamak Pazarlama planının içeriğini açıklamak Bir sonraki hafta için okuma ödevi
3) Pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak Şirketlerin müşteri talebini tahmin etme ve ölçme yöntemlerini anlamak Bilgi toplama ve talep tahmini Bir sonraki hafta için okuma ödevi
3) Pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak Şirketlerin müşteri talebini tahmin etme ve ölçme yöntemlerini anlamak Bilgi toplama ve talep tahmini Bir sonraki hafta için okuma ödevi
4) Pazar araştırmasının içeriğini açıklamak Verimli bir pazar araştırması için gerekli aşamaları anlamak Pazarlama verimliliğini ölçmek için kullanılabilecek matrisi tanımlamak Dönem projesi için vaka analizi ödevi
5) Müşteri değeri, memnuniyeti, ve sadakatini tanımlamak Müşteri yaşam boyu değerinin ölçülmesini açıklamak Şirketlerin önemli müşterileri etkileme ve uzun vadeli ilişki kurma yöntemlerini anlamak Dönem projesi için vaka analizi ödevi
6) Vize Sınavı Dönem projesi için vaka analizi ödevi
7) Tüketici satın alma davranışını etkileyen müşteri özelliklerini açıklamak Tüketicilerin pazarlama aktivitelerine verdikleri tepkileri etkileyen psikolojik faktörleri anlamak Tüketicilerin satın alma kararlarını açıklamak
8) Vize Sınavı Bir sonraki hafta için dönem projesi taslağının hazırlanması
9) Yurt dışına yatırım yapmadan önce dikkate alınması gereken faktörleri açıklamak Şirketlerin girecekleri uluslararası pazarlara nasıl karar verdiklerini anlamak Gelişmekte olan ve gelişmiş pazarda pazarlama faaliyetlerinin farklarını açıklamak Dönem projesi taslağında gerekli değişiklikleri yapma
10) Pazar bölümlendirmenin nasıl yapıldığını açıklamak Karlı hedef pazarların nasıl seçildiğini anlamak Farklı pazar bölümlerini açıklamak Etkin bir bölümlendirme yapmanın yollarını açıklamak Dönem projesi taslağında gerekli değişiklikleri yapma
11) Pazarda etkin bir konumlandırma yapmanın yollarını anlamak Yöneticilerin rekabeti nasıl analiz ettiklerini tanımlamak Markaların başarılı bir şekilde farklılaştırılma ve konumlandırma yöntemlerini açıklamak Marka değerinin ölçümünü anlamak Dönem projesi için vaka analizi ödevi
12) Şirketler için büyüme stratejisinin önemini anlamak Pazar liderlerinin pazar paylarını nasıl koruduklarını açıklamak Yavaş ekonomik büyümede şirketlerin stratejilerini nasıl adapte ettiklerini anlamak Dönem projesi için vaka analizi ödevi
13) Şirketlerin ürün stratejilerinde dikkate aldıkları çevresel faktörleri açıklamak Şirketlerin ürün karması ve hattını nasıl yönettiklerini anlamak Tüketicilerin fiyatları nasıl algıladıkları ve değerlendirdiklerini tanımlamak Dağıtım kanalındaki başlıca katılımcıları tanımlamak Aracıların pazarlama kararlarını anlamak Farklı tutundurma araçlarının etkinliğinin ölçülmesini anlamak Dönem projesi için vaka analizi ödevi
14) Dönem projesi konusunun nasıl belirleneceğini anlamak Proje hazırlık aşamalarını açıklamak Etkili sunum için gerekli araçları açıklamak Dönem projesi sunumları Bir sonraki hafta için dönem projesi sunumu hazırlama
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Hamdi İslamoğlu (2013). Pazarlama Yönetimi: Stratejik Yaklaşım. 6. Baskı. Beta Basım Yayım.
Diğer Kaynaklar: A. Hamdi İslamoğlu (2013). Pazarlama Yönetimi: Stratejik Yaklaşım. 6. Baskı. Beta Basım Yayım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 105
Proje 15 30
Ara Sınavlar 1 25
Final 1 30
Toplam İş Yükü 235