GST546 Menü Planlama Stratejileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST546
Ders İsmi: Menü Planlama Stratejileri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ASLI İÇİNGÜR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders; standart planlama yapmayı, dengeli ve yeterli yiyecek kullanarak menü hazırlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Standart tarif yapabilme, menü hazırlama, menü planlama, gıdaların özellikleri ve dengeli ve yeterli yiyecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yiyecek-İçecek servislerini planlamak
2) Yiyecek ve içecek hazırlama süreçlerin verimliliğini değerlendirebilme yetisi kazandırmak
3) Yiyecek ve içecek hazırlanma süreçlerini denetlemek
4) Menu planlama ve fiyatlandırma becerisi kazandırma
5) Yiyecek ve içecek hazırlama sürecini adım adım tamamını anlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Menuleri tanımlama ve gıda sağlığı
2) Sağlıklı yaşam için gerekli olan yiyecek-içecekler
3) Dengeli beslenme için gerekli olan yiyecek-içecekler
4) Dengeli beslenme için gerekli olan yiyecek- içecek oranları
5) Yiyecek ve içeceklerin özellikleri
6) Vitaminler
7) Menu nedir? Verimli bir menuye etki eden faktorler nelerdır?
8) Ara Sınav
9) Menu nedir? Verimli bir menuye etki eden faktorler nelerdır?
10) Menu hazırlama
11) Menu nelerden etkilenir?
11) Menu nelerden etkilenir?
11) Menu nelerden etkilenir?
11) Menu nelerden etkilenir?
11) Menu nelerden etkilenir?
12) Müşteri tercihleri, Farklı koşullarda menu tipleri
13) Müşteri tercihleri, Farklı koşullarda menu tipleri
14) Menu uygulamaları ve tarifler
15) tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Paul, J. Mcvety. Bradley, J. Ware, Claudette. Leveseque Ware.(2009) Fundamentals of Menu Planning, John Wile & Sons inc. New Jersey

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 6