İnşaat Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG303 | ||||||||
Ders İsmi: | Project Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, yatırım projeleri hazırlama ve değerlendirme ve yönetim fonksiyonları bilgisi vermek. Uygulama örnekleri ile güncel Proje Yönetimi bilgisi vermek, Proje Yönetimi bilgi alanlarını tanıtmak, öğrencilere Proje yönetebilecek teorik ve pratik alan bilgisinin yanında bir proje yönetimi yazılımı kullanmayı öğretmektir. Mühendislik sektörü örnek olayları üzerine inceleme, değerlendirme, analiz ve raporlama dersin çalışmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta Yatırım Projeleri Hazırlama Ve Değerlendirme, Proje Yönetimi Kavramları 2. Hafta Proje Hazırlama İlkelerine Giriş 3. Hafta Yatırım Projelerinin Teknik Yönden Hazırlanması İlkeleri 3. Hafta Yatırım Projelerinin Ekonomik Yönden Hazırlanması İlkeleri 4. Hafta Yatırım Projelerinin Finansal Yönden Hazırlanması İlkeleri 5. Hafta Yatırım Projelerinin Değerlendirme Yöntemleri 6. Proje Yönetimi Süreç Grupları, Proje Entegrasyon Yönetimi, Proje Paydaş Yönetimi Süreçleri, Proje Kapsam Yönetimi Süreçleri 7. Hafta Proje Çizelge Yönetimi Süreçleri Network Oluşturma İlkeleri 8. Hafta Arasınav 9. Hafta Proje Çizelge Yönetimi Süreçleri (GANTT_CPM/ PERT) 10. Hafta Proje Çizelge Yönetimi Süreçleri, Problem Çözümü 11. Hafta Proje Kaynak Yönetimi Süreçleri 12. Hafta Proje Zaman-Maliyet Yönetimi Süreçleri, Problem Çözümü 13. Hafta Proje Kaynak Tahsis Ve Düzgünleştirme Problemleri, Proje Satın Alma Yönetimi Süreçleri 14. Hafta Proje Sunumları 15. Hafta Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hafta Yatırım Projeleri Hazırlama Ve Değerlendirme, Proje Yönetimi Kavramları | |
1) | ||
2) | Proje Hazırlama İlkelerine Giriş | |
3) | Yatırım Projelerinin Teknik Yönden Hazırlanması İlkeleri | |
4) | Hafta Yatırım Projelerinin Ekonomik Yönden Hazırlanması İlkeleri | |
5) | Yatırım Projelerinin Finansal Yönden Değerlendirilmesi | |
6) | Proje Değerlendirme Yöntemleri | |
7) | Proje Yönetimi Süreç Grupları, Proje Entegrasyon Yönetimi, Proje Paydaş Yönetimi Süreçleri, Proje Kapsam Yönetimi Süreçleri | |
8) | Arasınav | |
9) | Proje Çizelge Yönetimi Süreçleri (GANTT_CPM/ PERT) | |
10) | Proje Çizelge Yönetimi Süreçleri, Network Oluşturma, Problem Çözümü | |
11) | Kaynaklar (Finans, İşgücü, Donanım, vb.) Açısından Proje Değerlendirilmesi | |
12) | Proje Zaman-Maliyet Yönetimi Süreçleri, Problem Çözümü | |
13) | Proje Kaynak Tahsis ve Düzgünleştirme Problemleri, Proje Satın Alma Yönetimi Süreçleri | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | PMBOK, Project Management Guide, PMI |
Diğer Kaynaklar: | Project Management, A Systems Approach to Planning, Scheduling and Controlling, HArold Kerzner, Yatırım Proje Hazırlama ve Değerlendirme, A. Kahriman |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 |