Dersin Amacı: |
Öğrencilerin akademik dürüstlük kurallarına uymaları beklenir. Her türlü akademik sahtekârlık ciddi bir akademik ihlaldir ve disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır. Akademik dürüstlüğün ihlalleri arasında kopya çekmek, intihal yapmak, bilgi veya alıntı uydurmak, başkaları tarafından sahtekârlık eylemlerini kolaylaştırmak, sınavlara izinsiz sahip olmak dahildir ancak bunlarla sınırlı değildir. , başka bir kişinin çalışmasını veya daha önce kullanılmış çalışmasını eğitmene haber vermeden göndermek veya diğer öğrencilerin akademik çalışmalarını tahrif etmek. |
Dersin İçeriği: |
Giriş – Ürün Geliştirme
Ürün Geliştirme Yaşam Döngüsü, Yalın ve Çevik Tarih
Çevik Ürün Yönetimi, Manifesto
Proje Sunumları – Takım Sprint İncelemesi 1
Çevik Çerçeveler – Kanban vs Scrum, KATA-Workshop
Scrum Ritüelleri, Sorumluluklar, Planlama, Günlük, İnceleme, Retro.
Sprint Planlama, Çevik Metrikler, Tahmin, Öykü Noktası ve Fibonacci Serileri
Takım Oluşturma ve Duygusal Zeka (EQ)
Scrum at Large - Retrospektif – “X-Chain” Tekniği
Çevik Liderlik
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve tasarım düşüncesi
Beyin fırtınası için araçlar
Müşteri ihtiyaç analizi ve faktör analizi |
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw
Hill; ISBN: 978-0-07-802906-6; ; Chapter 3, Chapter 5, Chapter 7,
Chapter 8, Chapter 9 |
2) |
Ürün yaşam Döngüsü; Yenilik yayılımı; Uçurumu geçmek
Yıkıcı yenilik; Yenilikçinin ikilemi |
Christensen, C.M.; The Innovator's Dilemma; Harvard Business
Review Press; ISBN: 978-1-63-369178-0
|
3) |
Ağ etkileri ve standartları
Ürün özellikleri |
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw
Hill; ISBN: 978-0-07-802906-6; Chapter 6 |
4) |
Ürün mimarisi ve modülerlik
Toplu özelleştirme ve platformlar |
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development;
McGraw Hill; ISBN: 978-0-07-802906-6; Chapter 10, Chapter 11
|
5) |
Çevik geliştirme: Scrum; kanban; prototipleme
|
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw
Hill; ISBN: 978-0-07-802906-6; Chapter 14, Chapter 19 |
6) |
Tahmin ve iş vakası geliştirme
Pazarlama stratejisi ve küme analizi/ayrımcılık analizi
Fiyatlandırma ve konjoint analizi
Pazara giriş planları |
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw
Hill; ISBN: 978-0-07-802906-6; Chapter 18 |
7) |
NPD'deki güncel konular: Açık inovasyon; Kullanıcı yeniliği;
Kitle kaynak kullanımı; Ücretsiz yenilik
Sürekli yenilik ve yenilik kültürü oluşturma |
Merchant, B.; The Secret Origin Story of the iPhone; The Verge, 13 June
2017
May, M. E.; The Rules Of Successful Skunk Works Projects; Fast
Company, 9 October 2012 |
8) |
Ev ödevi sunumu |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
1 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|