Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişimde temel kuramlar, çocuk gelişimine ilişkin temel kavramlar |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
2) |
Doğum öncesi dönemde ve Yeni doğan döneminde gelişim |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
3) |
Bebeklik ve erken çocukluk Döneminde Gelişim |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
4) |
Okul ve Ergenlik Döneminde Gelişim |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
5) |
Hastalık ve hastaneye yatışın çocuk üzerine etkisi |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
6) |
Çocuk ve aileye uygun yaklaşım geliştirmek, Çocuk-aile-personel etkileşimi, Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Hastaneye hazırlayıcı eğitim programları |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
9) |
Çocuklarda gelişim problemleri ve çocuk gelişimcinin rolü, Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
10) |
Hastane ve diğer sağlık kuruluşlarında oyun |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
11) |
Hastane okulları |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
12) |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
13) |
Hastanede yatan çocukların hakları |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
Bayhan, P. & Artan, İ. (Edt.) (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Bütün Ayhan, A. (Edt.) (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
14) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
2 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
2 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
5 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
2 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
2 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
3 |