İÇT325 Akustikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT325
Ders İsmi: Akustik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencileri çeşitli ortamların akustik konforu hakkında bilgi ve anlayış ile donatmaktır. Öğrenciler, mekanların ses özelliklerini analiz etmeyi ve değerlendirmeyi, işitsel ekipmanların genel akustik performans üzerindeki etkisini öğrenerek, işitsel deneyimleri artıran iç mekanlar tasarlama yetkinliği kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Ders, akustiğin temel prensipleri ile başlayarak kapsamlı bir akustik incelemesi sunar. Öğrenciler, iç mimarlıkta akustik konforu keşfederek bunun önemini anlamaya başlayacaklardır. Konular arasında ses ölçümü ve analizi, akustik performansı etkileyen faktörler ve ses emme ile yansıma ile ilişkili malzeme özellikleri yer almaktadır. Müfredat ayrıca, iç mekanlarda kullanılabilecek çeşitli işitsel ekipman türlerini ve bunların uygulamalarını inceler. Vaka çalışmaları aracılığıyla, öğrenciler başarılı akustik tasarım stratejilerini analiz edecek ve akustik olarak konforlu ortamlar yaratmayı amaçlayan proje çalışmaları yapacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, çeşitli iç mekanların akustik konforunu analiz etme ve değerlendirme yeteneği kazanacaktır.
2) Öğrenciler, mekanların değerlendirilmesinde ses ölçüm teknikleri ve araçlarını uygulama becerisi geliştirecektir.
3) Öğrenciler, teorik bilgileri pratik uygulamalarla entegre ederek akustik konforu önceliklendiren iç mekanlar tasarlayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, sesin ve akustiğin temel prensiplerini anlayacak ve açıklayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, akustik performansı artırma amacıyla uygun malzeme ve işitsel ekipmanın seçimi konusunda yetkinlik kazanacaktır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akustiğe ve Sese Giriş Dersin hedefleri, görevler ve beklentilerin genel değerlendirmesi. Sesin temel kavramları: frekans, genlik ve dalga boyu. -
2) Ses Algısının Temelleri İnsanların sesi nasıl algıladığı. Sesin insan davranışı ve konfor üzerindeki etkisi. -
3) Akustik Konfor: Tanım ve Önemi Çeşitli ortamlar için akustik konforun anlaşılması. İç mimaride akustiğin önemi üzerine tartışma. -
4) Ses Ölçüm Teknikleri Ses ölçmek için araçlar ve yöntemler. Ses seviyelerini ölçme üzerine pratik uygulamalar. -
5) Akustik Performansı Etkileyen Faktörler Mimari ve malzemelerin ses üzerindeki etkisinin incelenmesi. İç mekanlardaki gürültü kaynaklarına ilişkin inceleme. -
6) Ses Emme ve Yansıma Ses emme ve yansımanın prensipleri. Akustik tedavi için kullanılan malzemeler. -
7) Vize -
8) İşitsel Ekipman: Türleri ve Kullanımları Çeşitli işitsel ekipman türlerinin genel değerlendirmesi. Akustik ortamları geliştirmede teknolojinin rolü. -
9) Farklı Mekanlarda Akustik Tasarım Konut, ticari ve kamu mekânlarındaki akustik tasarım üzerine vaka çalışmaları. Her tür için tasarım dikkate alımları üzerine tartışma. -
10) Akustik Konfor İçin Tasarım Stratejileri Tasarımda akustik konforu sağlamanın teknikleri. Akustik göz önünde bulundurularak kat planları çizme stratejileri. -
11) Akustik Performansı Değerlendirme Bir mekanın akustik performansını değerlendirme yöntemleri. Kaydedilmiş ses verileri kullanarak pratik değerlendirmeler. -
12) Akustikte Düzenlemeler ve Standardlar Yerel ve uluslararası akustik standartların genel değerlendirmesi. Tasarım uygulamaları için sonuçların anlaşılması. -
13) İleri Düzey Akustik Tasarım Kavramları Mimari akustikte ileri düzey kavramların incelenmesi. Zorluklarla karşılaşan akustik ortamlar için yenilikçi çözümlerin tartışılması. -
14) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100