Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT325 | ||||||||
Ders İsmi: | Akustik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEVİLAY ERK ATALAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencileri çeşitli ortamların akustik konforu hakkında bilgi ve anlayış ile donatmaktır. Öğrenciler, mekanların ses özelliklerini analiz etmeyi ve değerlendirmeyi, işitsel ekipmanların genel akustik performans üzerindeki etkisini öğrenerek, işitsel deneyimleri artıran iç mekanlar tasarlama yetkinliği kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Ders, akustiğin temel prensipleri ile başlayarak kapsamlı bir akustik incelemesi sunar. Öğrenciler, iç mimarlıkta akustik konforu keşfederek bunun önemini anlamaya başlayacaklardır. Konular arasında ses ölçümü ve analizi, akustik performansı etkileyen faktörler ve ses emme ile yansıma ile ilişkili malzeme özellikleri yer almaktadır. Müfredat ayrıca, iç mekanlarda kullanılabilecek çeşitli işitsel ekipman türlerini ve bunların uygulamalarını inceler. Vaka çalışmaları aracılığıyla, öğrenciler başarılı akustik tasarım stratejilerini analiz edecek ve akustik olarak konforlu ortamlar yaratmayı amaçlayan proje çalışmaları yapacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akustiğe ve Sese Giriş Dersin hedefleri, görevler ve beklentilerin genel değerlendirmesi. Sesin temel kavramları: frekans, genlik ve dalga boyu. | - |
2) | Ses Algısının Temelleri İnsanların sesi nasıl algıladığı. Sesin insan davranışı ve konfor üzerindeki etkisi. | - |
3) | Akustik Konfor: Tanım ve Önemi Çeşitli ortamlar için akustik konforun anlaşılması. İç mimaride akustiğin önemi üzerine tartışma. | - |
4) | Ses Ölçüm Teknikleri Ses ölçmek için araçlar ve yöntemler. Ses seviyelerini ölçme üzerine pratik uygulamalar. | - |
5) | Akustik Performansı Etkileyen Faktörler Mimari ve malzemelerin ses üzerindeki etkisinin incelenmesi. İç mekanlardaki gürültü kaynaklarına ilişkin inceleme. | - |
6) | Ses Emme ve Yansıma Ses emme ve yansımanın prensipleri. Akustik tedavi için kullanılan malzemeler. | - |
7) | Vize | - |
8) | İşitsel Ekipman: Türleri ve Kullanımları Çeşitli işitsel ekipman türlerinin genel değerlendirmesi. Akustik ortamları geliştirmede teknolojinin rolü. | - |
9) | Farklı Mekanlarda Akustik Tasarım Konut, ticari ve kamu mekânlarındaki akustik tasarım üzerine vaka çalışmaları. Her tür için tasarım dikkate alımları üzerine tartışma. | - |
10) | Akustik Konfor İçin Tasarım Stratejileri Tasarımda akustik konforu sağlamanın teknikleri. Akustik göz önünde bulundurularak kat planları çizme stratejileri. | - |
11) | Akustik Performansı Değerlendirme Bir mekanın akustik performansını değerlendirme yöntemleri. Kaydedilmiş ses verileri kullanarak pratik değerlendirmeler. | - |
12) | Akustikte Düzenlemeler ve Standardlar Yerel ve uluslararası akustik standartların genel değerlendirmesi. Tasarım uygulamaları için sonuçların anlaşılması. | - |
13) | İleri Düzey Akustik Tasarım Kavramları Mimari akustikte ileri düzey kavramların incelenmesi. Zorluklarla karşılaşan akustik ortamlar için yenilikçi çözümlerin tartışılması. | - |
14) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |